dijous, 29 de novembre del 2012

SI ... Si... Que t'ho diré... . T'ho cantaré si no en tens prou....

ET DIRÉ QUE T'ESTIM


Et diré que t'estim, lluitant amb la tristesa
que m'ofega a moments malgrat tot, malgrat tu.
Et diré que t'estim fent acte de presència
per sentir-me més viu, més de ple en aquest món
on adopta el meu cos la forma d'un llenguatge
amb el qual et puc dir, al vol de la carícia,
que estic trist perquè pens que la vida em curteja,
i també que t'estim. T'ho diré davant gent,
onsevulla, a tothora, en sentir-me capaç
de dir-ho amb nous matisos pel camí dels calfreds.
t'ho diré de rampell, al matí a mitjan feina,
traient el cap enmig de tants de noms que em volten
sense aconseguir més que un foc d'estellicons.
Escriuré que t'estim amb geroglífics propis
pels murs dels excusats dels cinemes de barri
vora aquells mots gravats al cim de la tristesa
que, empetitint la meva, els veig i em fan plorar.
Et diré que t'estim a les cinc de la tarda
quan els àngels condormen amb les ales plegades,
pels pollancres del parc. Pensaré que t'estim
en estar-nos besant, a cos sencer, certíssims,
dins la cambra silent, en punt, enmiquelada,
aquideçà d'un món que ignoram si existeix.
Faré senyals de fum cap allà on et trobis,
t'enviaré coloms amb mots d'escampadissa
travessant un espai d'impossibles distàncies.
T'ho diré de bell nou dins l'ascensor que ens puja
al pis de la badia, on fa fresca i fa tu,
i passaré les tardes, si torna la tristesa,
buidant calaixos plens de dirés-que-t'estim.


  Miquel Àngel Riera "El Pis de la badia"
   Columna 1992 1ª edició

14 comentaris:

  1. M'agrada molt l'últim vers, la poesia és un calaix de "dirés-que-t'estim".

    ResponElimina
  2. Respostes
    1. Si Elena la poesia es un calaix ple de coneixement i d'intuicions i de filosofia a l'abast de la qui la vulgui i també un calaix ple d'amor perque escriure poesia es estar enamorat... sempre

      Elimina
  3. Respostes
    1. Oi que si? --Jo tampoc ,Mira Llir Blau ,que amb aquest , l'estellés en Marius Torres i algun altre ja tinc feina per a tota la vida ... a l'Ovidi li passava el mateix em deia, ..."per a musicar be a un poeta t'has de tirar a la seva piscina ..."

      Elimina
  4. Això és ESTIMAR, amb majúscules, fent que la pell s´estarrufi en cada paraula d´aquest bell cant.
    M´agrada molt, saps?

    Aferradetes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada que t'agradi , aquestos versos els vaig cantar al Port de Manacor ja fa 12 anys en una nit memorable en que vaig fer per tornar tot allò que fou donat de Gratis per aquell Home que n'era tan complexe que mai acabaré d'entendre'l.. Si de cas una cosa en sobeixia , La bondad; Altrament era un milionari implacable amb els que li feien traveta... T'estim però m'en fot... Aquest fou el seu primer Vers!!

      Elimina
  5. Felicitats!! Que t'ESTIMIN molt, i que siguin sincers tots els desitjos i mots dels que t'ho diguin.
    I quin poema sublim...

    ResponElimina
  6. Doncs, va, noiet, canta-ho, canta-ho!

    :) Un preciós poema

    "on fa fresca i fa tu" m'encanta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara ho gravarem tot i ben fet endementres li canvio la tapa a la guitarra de 12 cordes amb la que la farem perqué aquesta es una cançó de la corda del Neil Young i vol un tractament distint de les altres que son més clàssiques . Cada vegada tinc mes feina de Luthier i cada vegada m'agrada més el que faig amb la fusta la primera guitarra la vaig fer quan tenia 15 anys... Goita si ha passat el temps no??? endementres vaig dient a tothom que l'estim...

      Elimina
  7. A mi en Riera em va salvar la vida perque als 38 anys estava fet una merda i tenia una sensació de "No Future" que era molt perillosa , Un dia vaig agafar la guitarra i un avió cap a Palma i el vaig trucar, ja erem amics d'ença de l'any 84 que varem entar en contacte arrel del disc que vaig fer sobre en Barceló. En Miquelangel , es va espantar molt perque pensava que em podria passar com al Joann Jo llavors viatjava molt ,per que feia de Mànager de Ruta de varis grups de Rock català, Es va posar a fer que reunís una munio de poemes espersos i publicar-los en una col·lecció que ell dirigia . Allò em va treure una mica de la enorme decepció vital que tenia a dins ,però no fou pas prou ... Fou la seva manera de pensa i d'encarar la vida la que em va treure del "No Future" em va ensenyar a gaudir de la vida i deixar de castigar-me a mi mateix .Tot i això m'ha costat molts anys entendre que jo no li dec rés a ningú ni tinc perqué seguir pagant penyora per existir.

    ResponElimina
  8. Quan llegeixo el poema, el sento recitar i és la teva veu que el canta i de vell nou el vers i la veu són una estela de lluna en algun reconet de vaixell rumb a Palma.

    Que si que et visito però no em veus. Petons i felicitats d'aniversari, oi?

    ResponElimina