divendres, 30 de novembre del 2012

POEMES INCORPORATS

Per desig exprés de Miquel Àngel Riera, en el disc “TORNAR DE TU” s’hi afegiran algunes cançons que vaig composar durant les  estades convidat a “Miamar”, la casa familiar del poeta al port de Manacor i que tenen un clar referent a l’amistat que tan Miquel Àngel Riera com na Roser Vallés i els seus fills Miquel Àngel, Maria del Mar i Roser  em van lliurar.

Durant la presentació dels llibre de poemes “LA CASA PROP DE LA VIA” a L’Ateneu Barcelonés, l'any 1994, Miquel Àngel Riera va llegir el poema “PASSO UN TEMPS D’ESPERA” com a mostra definitòria de  la meva  poesia.

Recuperat aquell recitat, posteriorment d’una gravació quasi accidental de l’acte,( vagi aquí el meu agraïment a en Key Macias, tècnic de só del acte i del concert posterior , que va enrregistrar-ho tot ) he cregut avinent incorporar-ho al disc com un document sonor inèdit de la veu del Poeta i com a justificació i agraïment. 

En breu adjuntaré l'audio recuperat i corregit de la cinta original. 







PASSO UN TEMPS D’ESPERA

Recita : Miquel Àngel Riera

Passo un temps d’espera repassant dies
que son només descans i flor d’oblits.
I sé ben cert que llisco per la vida
I que en passar amb la quilla esmolada,
Tallo la pell del temps
que m’ha tocat per viure
fent-ne dues meitats:
la veritable i l’altra
que encara és més i més insuportable.
Em fa fàstic
Això de fer balanç per que l’edat m’empeny.
D’això que en diem el temps, no en trobo els albarans,
Si les factures: Deutes, omissions,
Coses per a fer, llacunes molt salades,
On el present aixeca el braç
Dient qui soc.
Quan sol fondejo
en badines de temps dins la ferida,
ni la memòria és prou evocadora.
Com per negar-li-ho tot. Entre nosaltres:
El temps em balda clivellant-me en excés.
Vull oblidar-me de que el tinc per eina.
I emprendre per ma pell més singladures.
Si encara és prou tibant per acarar;
L’embat de les onades del passat.
L’aiguat de la crescuda del present.
Desig de serenor pel futur, fent meandres...

Miquel Àngel Tena “La Casa Prop de la Via”
“EL TURÓ” Sa Nostra , Manacor 1993

9 comentaris:

  1. No m'agrada, no, m'encanta! I llegit pel Miquel Àngel Riera deu posar la pell de gallina, és ple de profunditats i relleus. També està musicat? Com m'agradaria saber fer aquests meandres. Preciós!

    ResponElimina
  2. Si que ho està però dubto si posar la cançó i el recitat d'en Riera , A! el dubte , sempre el dubte ...dubto tant que sempre tardo massa en decidir-me . Diria que soc un Home fundamentalment dubitatiu...
    Gracies pels teus elogis , aquest poema remet a una época en la que la vida s'em feia molt costeruda ...

    ResponElimina
  3. Doncs, posa-les totes dues! Els embats de la vida, bufen bona poesia. Petons

    ResponElimina
  4. "la veritable i l’altra/
    que encara és més i més insuportable", amb la falsa et refereixes a la de l'art, o a l'inrevés?

    ResponElimina
  5. La veritable era jo que estava fet una merda i l'altra era el personatge que representava que no lligava amb mi ni amb cola de sabater... vul dir tota la comèdia de fer de cantant i de sotir a la foto i tota la mandanga que sempre m'ha fotut un pepino i tal... L'art no hi te res a veure. Ahuria estat igual de fet caldo, si hagués estat advocat o veterinari o farmacèutic o fuster ... era Jo qui no estava be amb mi mateix. Perque no podia fer les coses i sempre estava fet papilla i ningú em deia que em passava i em donaven antidepresius que em sentaven com un tiro i era com viure en un Tiovivo...

    ResponElimina
  6. No estaves bé, però igualment escrivies bé...

    M'agrada molt aquest final, serenor i fent meandres...

    ResponElimina
  7. Ens agradarà poder escoltar les versions musicades i recitades !!....ara , en has fet "dentetes".... i ens manca !!
    Bona nit !!

    ResponElimina
  8. Canta'ns-ho, Miquel. Fes del mos de tu un dinar excels i perdurable.

    ResponElimina
  9. Rescatar un arxiu d'audio d'un cassete de l'any 94 i treure-l'hi el soroll de fons i el deterioro sonor em portarà un temps aixì que tingueu paciència i la cançó no està enrregistrada en un estudi si de cas potser també la trobaré en algun directe d'algun recital també d'aquells anys. Em penso que la tinc però també estarà feta unos "zorros" així que paciència que "SOM LENT" ja ho sabeu....

    ResponElimina