divendres, 25 de maig del 2012


Aquesta escuma que em neix i m’arrabassa,
no fóra possible ni l’entendria si no fos que sempre,
d’ençà que sóc a la cort dels homes,
he triat, a partir d’un misteri inicial
i una curiositat tendra i profunda pel bastiment de les persones,
qui ha de ser qui m’ocupi les hores i faci amb mi els trajectes.
De vegades, massa poques, hi ha una marea sobtada,
com si la lluna i la vida fessin l’acord d’eixamplar dominis.
És llavors que en llevar-me, just quan obro les finestres,
sembla que un pinzell genial ha estès, de nit, vernissos pel paisatge,
deixant uns colors molt vius pels murs i els vegetals
que el dia abans, esmorteïts, groguejaven.
I passa que la terra que trepitjo viu més propera y palpable
com si m’hagués crescut, dormint,
un accessori per veure-hi millor de prop.
I tot em fa un pessigolleig com si brunzís arreu
un eixam d’abelles enfurides de sol i de flors...
-Quan hi ha aquesta marea
i s’aproxima un ser,
com jo, que mira d’encabir-se dins d’un cos
i estar-hi a mida.
Entenc com mai que si l’home, només
albira la possibilitat, per incerta que sigui,
d’obrir les portes,
hissar bandera blanca,
i estendre les ales cap a un altre...
ja és a mig camí d’allò que ara en dic TU,
per tal d’unificar tots els conceptes esparsos
que per costum anomenem amor.

17 comentaris:

  1. Cal obrir portes i finestres,
    gaudir dels colors,
    de la llum i
    de les caricies de l´amor.
    Uauu aquesta primavera!!

    Molt bon dia, nin!

    ResponElimina
  2. Rellegir Papasseit. I els cal·ligrames...

    ResponElimina
  3. M'agrada molt, Miquel Àngel. sobretot el final. Costa molt assolir un cos/un jo a mida, m'agrada la idea d'obrir les ales per volar cap a un TU. Quina sort ser a mig camí!

    ResponElimina
  4. I tu també estàs inspirat avui i no ens ho has dit!!!

    ResponElimina
  5. Obrir les finestres és una cosa bona, en general. Tot es veu de color primavera.

    A mi també m'agrada molt!

    ResponElimina
  6. És molt molt bo, d'absolutíssim amor.

    ResponElimina
  7. Hostitu aparteu l'escuma que tan de sabó em fa estornudar , No sabia que avui era el dia de la Primavera Inspirativa al Corte Inglés. El "TU" d'aquestos versos sap que la genosia es un mal cami d'angunies inútils i que l'amor esta fet de moltes petites coses que s'enganyesn amb saliva dijuna de petons. Gracies a Tots per inaugurara el DIA de la Inspiració al club dels EOEO

    ResponElimina
  8. (...)Cossi, cubell, i picamatalassos,
    esponja, pala de plegar escombraries,
    gibrell i cendra, salfumant, capçanes.(...)

    He convocat Marçal per la humilitat. Espero que no us molesti.

    ResponElimina
  9. Gràcies cantireta Tu si que m'entens . Això Humilitat!!. Jo faig el Lavavo ara i Tu la Cuina , endementres ells passin l'aspiradora per Tota la casa.... així la inspiració ens agrafarà treballant!!!

    ResponElimina
  10. A Silvia!! soc a mig cami perque l'altre mig l'has de fer TU, si per un cas... i gracies

    ResponElimina
  11. Si Luneta aquesta primavera ve molt exigent!!!

    ResponElimina
  12. Novesflors . Tu saps que davant l'obra d'en Riera nomes o de l'Estellès aquest poema empal·lideix... però gràcies de tot cor.

    ResponElimina
  13. Elena Avui es primavera doncs i ventilem matalassos i estem contents , Gracies.

    ResponElimina
  14. Que es d'amor segur que en sigui absolut podria ser i que es molt bo... buenuuu si; Però jo faig el lavavo he?
    Gràcies Jordi

    ResponElimina
  15. Genial, un poemàs!
    Avui estaves inspirat, eh, Miquel Angel?

    ResponElimina
  16. Gracis GLO Potser si . o es que estava enamorat , a ra no ho se ben be . però es igual... Be lo de l'Agelet i garriga , a mi em va posar els peus aquest home ...

    ResponElimina