dissabte, 14 d’abril del 2012

I L'ESPERANÇA ESTA EN EL SALM...

Et lliuro l’esperança que em queda                       
perquè l’aixequis
així com qui pren per les aixelles
i eleva a un infant en alegria.
Però no et confiïs,
l’espera en l’aflicció és un extrem sideral,
xucla sovint com un planeta erm, arrasat,
que atrau cossos en deriva. Ve
i cavalca per la tempesta de l'ànima,
on l’home que sóc, s’esquinça llampegat
com un arbre gran de les muntanyes.
Això que veus són les estelles,
la fusta rogenca encara.
L’olor de la meva fusta és perdurable
com els pensaments de l’amor,
del temps i de la mort.
Et lliuro l’esperança que em queda.
Ara sé que em pertany fins al puntde deixar escrit que ningú la posseeixi sinó TU.

25 comentaris:

  1. Ah Marieeeeeee! Què hi ha algú, a casa?

    ResponElimina
  2. allavonsses un vermut amb unes aulibes?? I que la Porta per ací madona Mallerenga? quin sant s'ha penjant avui?

    ResponElimina
  3. Pos miri, que com més fenya tinc menys ganes tinc de fer-la, i he pensat, "Güita, vés a vore què s'hi cou, a cal sinyó Tena". I jastà.

    ResponElimina
  4. Donquis ja veu lo que s'hi cou no? Que tot explota pel cap o per la pota. I que tot acaba algun dia de la mateixa manera que va començar...i ja vaig recollint los trastos que sembla que plourà i ja saveu vos que si em mullo em torna la Pericarditis...Idiopàtica aquella , la idiota que algun dia em matarà .Pos això...

    ResponElimina
  5. Va, no plori tant, que el 21 de desembre s'acabarà lo món i el 22 els marsianus arribaran a La Terra, i a fer punyetes tot!
    Colti, ja va vore el missatge que li vai enviar l'altre dia? Que va posar la contrasenya en obert, que jo de vostè la canviaria, persiduncàs…
    Va, truqui'm quan acabi de fer la migdiada, que no tinc ganes d'escriure, recoi!

    ResponElimina
  6. Per escriure aixines s'ha d'haver llegit Miracles i espectres de Joann Barceló Elena aixines parlen als Costers del Segre de cam,arasa fins a Corbins i es molt dificil!!!

    ResponElimina
  7. Ademes Elena, compte amb la Mallerenga que es correctora professional i es passa la vida caçant conills als manuscrits de gent que "escriuen llibres" per axó se'n fot una miqueta quan no treballa...

    ResponElimina
  8. Osti nanus!!! em convideu al cafetet o a les olivetes o senzillament a escoltar-hos , m' encantaaaaaaaaaa aquest Pompeu modern!!!!

    ResponElimina
  9. Jo d'espectadora també,
    per escriure així...
    estic a més de mil anys llum.

    joooo nin, quina enveja!
    Bessets, molts ehhh!

    ResponElimina
  10. No en facin cas, sinyores, jo només sóc correctora de pa sucat amb oli de girasol… ;P
    I vostè, sinyó Tena, no faci l'orni, que les floretes anaven per vostè!

    ResponElimina
  11. Pos jo de ben sigur que nomen'avia donat pas goita!! pinsava que la tizeta aquesta de la Helena se n'enfoteia de la nostra parla de la ribera del Segre de Menarguens fins al Turó de la Vila de Cacalforges o Almacelles que es ben be la Frontera amb el Txhapuriau que perlena a la Franja xeic!!! Vine cap'astí que uns farem un veure!!! i ballarem es Totxets"
    Pastora la galana
    ingrata del amor"""!!!! """" /Toxets/
    Pastora la galana
    ingrata del amor!!!
    No sies ingrata
    lo teu amor mi mata
    lo cor me remata
    les ales del teu cor

    ResponElimina
  12. Martaaaaa!! que aquesta parla es d'abans del Pômpeu es mes antiga que la Muralla de Balaguer No et Fot!!! per ser que n'ets tant viatjada es veu que no t'has arribat ni al Far West de Catalunya on la pàrla Roman manco meys com la van deixar los Romans.... Fa unes olibetes !!! per cert com esta la teva amiga???

    ResponElimina
  13. LLuna lluneta escriure es un muscle com unaltre tu escriu que com TU no ho fa ningú...

    ResponElimina
  14. M'agrada moltíssim. Té la força colpidora de la teva sinceritat.

    ResponElimina
  15. Gracies Jordi, Un dia que ens tornem a trobar et contaré una cosa sobre aquestos versos.

    ResponElimina
  16. haha, sí que us la passeu bé per aquí! M'ha emocionat, sento l'olor de la teva fusta, i que duri molt.

    ResponElimina
  17. Quina meravella de poema. Lliurar a algú l'esperança que ens queda és un veritable acte d'amor.

    ResponElimina
  18. Després de tants i tan variats i adorables comentaris ja no recordo que anava a dir sobre el poema. Abans d'arribar al final, ja mirava si hi havia signat el teu nom o el d'algun altre poeta.I ara que l'he llegit tres, quatre, cinc vegades, no puc trobar un altra tros d'ànima i una altra ploma que hagi escrit aquests verso, sinó TU

    ResponElimina
  19. Moltes gracies Novesflors SI que es un poema d'amor .Encara vaig ser'hi a temps de posar a resguard l'esperança abans no em quedes sense saba ni sang de fusta. Però d'això ara només en queda un record de sofriment i TU que sap que n'es sempre la dipositaria.

    ResponElimina
  20. Carme Girona , Cantadora de aloses i trobara en clus i en sirventés de la mes alta alcurnia. Cada vegada tinc més clar que el desti ens mena cap a fer un disc de cançons molt escollides que gravarem amb molta paciència i temps per tal que quedi tant benissim que ens en enorgullirem tota la vida... temps al temps..

    ResponElimina
  21. Miquel, no astigos trist per aquelles ales que faltaien, que semble que les he recuperades,prò no sé com se fa per que los ratulins no se'm menjon viva.

    ResponElimina
  22. Dona... Com s'ha fet sempre amb una ratera i un pessic de formatge!!!Porò Tu no te'n preocupis mes dels ratulis que sempre n'hi ha hagut i sempre n'hi haurà , ara ja torno a tenir les ales senseres que les plumes me creixen quasi tan depressa com los xampinyons...

    ResponElimina