divendres, 25 de novembre del 2011

Una canço dels 24 poemes en tres temps FETA QUAN EN TENIA 23 I CANTADA EN QUASI TOTS ELS DIRECTES QUE HE FET EN MA VIDA.

El més difícil, doncs, és sobreviure
amb escates de vidre a les entranyes,
amb plom, en lloc de sang, a dins les venes.
Sobreviure: cordar-se les sabates,
treballar, fer l'amor, llegir poemes,
veure envellir la gent, cantar en veu alta,
amb escates de vidre a les entranyes
i plom, en lloc de sang, a dins les venes,
sense treure's els ulls, sense fer a miques
els subtils miralls del somni,
i esgüellar com un porc, de por o d'enveja



MIQUEL MARTI I POL" 24 POEMES EN TRES TEMPS" VERSIO CICLOSTILADA
I DISTRIBUIDA IL·LEGALMENT I QUE A MI EM VA REGALAR LA MEVA TIETA NURI QUE ERA LA DONA MÉS AVANÇADA D'AQUELL POBLE PLE DE POLS I DE BEATES ON VAIG NÀIXER.

3 comentaris:

  1. Un poema que expressa molt bé la sensació que tenia ell amb la seva malaltia que devia fer que t'identifiquessis molt.

    En Miquel, tenia moltes limitacions a la vida, i sempre semblava estar de bon humor, però això no vol dir que no li costés aquest esforç, tan difícil, de sobreviure. Commou el poema.

    La cançó no l'he sentida, em sembla...

    ResponElimina
  2. No , la canço no l'has sentida perque no esta enrregistrada en cap disc i dubto si la va gravar algu en algun directe , al menys jo no la tinc , però la vaig cantar durant molts anys peruqe em produïa una mena de tranquilitat avisar a la gent , subliminalment de que jo tampoc estava bo i que tam,bé emtrobaba aixís , amb vidres a la entranya i plom en lloc de sang a dins les venes... Al cap d'un temps Martí Pol es va fer molt famos, i tot deu musicava martí Pol així que jo que sempre porto la contraria vaig deixar de cantar-lo perque a mi mai m'agradat aixó d'anar amb ramat i vet aci un gos i un gat que jugaben a amagat.

    ResponElimina
  3. I ara que faig memòria, també hi havia unaltre motiu de perquè la cantava i ademés sempre per començar els concerts, i era que es una cançó molt extrema , que corpren i sobresalta una mica .I que exigeig que passi per quasi tots els registres vocals que soc capaç de fer i això em servia per a situar la veu , per afinar-me ve en la tesitura i calentar a la gent amb un primer XOC de mala llet que alego cambiava amb la Cirera o l'home nu , o alguna cançoneta dolça i ZASSSS! ja els tenia Hipnotitzats!!!!Atents i absolutament pendents de mi , que es de lo que es tractava , Tactiques de seducció carme , Transferència inmediata...

    ResponElimina