dimarts, 17 de maig del 2011

Poema VI

Acostumat
a presències lleus
i al domini tens del seu redos,
a fer-se la vida
com qui no fa ni viu.
A enguixar per fora
i esquitxar per dins.
A estimar damunt d'un receptari.
Ja tan acostumat
a ser fet passar per altri,
un enemic, un motllo,
l'escultura perfecta del desastre.
Avingut a esquivar penes
a remuntar vida
després d'encongir-se
fins al límit de l'alè.
Masegant mort
fent-li amistat tantes vegades,
tantes petjades, puntades al dret d'ésser.
Tanta vergonya... tant sorprès el seu cor
cada cop que la mirada o la paraula
s'hi claven com una punxa d'esbarzer a sota l'ungla.
Fora assenyat dir-te que això no ha d'existir
només per que ell ho vol?
Li fou donat poder per exercir el perdó
i en fa bon ús  i abús.
No esperis en và,  mai resprondrà
la teva voluntat de brega...
Que en pot saber de Tu,
si mai ha estat prou Jo
com per voler-se extens.
I, amb tot; t'acull dignament.
Si per mor d'atzar hi ha tocat,
ni que de resquill fos, atansar-se a entendre't;
Ja li ha semblat prou do.
I un fosc patac de llum
li ha fet girar el cap
a mirar endins,
a buscar on és. On existeix,
d'aquesta manera orfe, inhàbil.
Que no ho veus ? ... ho veus.
Tanta és la por...
Tanta en tens Tu?...
no m'ho puc creure.



La casa prop de la via , El Turó Manacor 1993
Revisat Abril 2011

11 comentaris:

  1. A veure...

    M'agrada que posis poemes... :)

    I tu no tenies un llibre anunciat a la barra lateral que s'estava coent? Com es pot aconseguir?

    ResponElimina
  2. En volia editar tres de seguits però ara els posaré tots tres junts per estalviar-me la feinada que de fet és la mateixa . Ja saps que som lent, la lentitud es el meu signe d'identitat.. Paciencia... Paciencia , vaig treure l'anunci perqué tardava i tardaré perqué estic revisant un munt de materials que em fan grimor.

    ResponElimina
  3. Bé, donquis... ja tindré paciència...

    Fins aviat. Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Dons posat les piles eh noi? perque jo també el vull llegir i no revisis massa que el primer que surt sempre és el mes nostre.
    Petonàs

    ResponElimina
  5. senyores la vostra fidelitat m'omple lo cor de joia.Procuraré afanyar-me per complaure-la.

    ResponElimina
  6. Ai!!! Martona si de piles no en tinc jo , vaig amb energia solar... amb un carretonet... a veure quan em truques i la feim petar també no?

    ResponElimina
  7. Macu com et truqui per tam, tam ...

    ResponElimina
  8. Si que calia , per afinar més ja que els destinataris encara no han entés res cal fer-ho més evident i més entenedor encara... que pesat es dir la veritat collon , "...honor etern als mentiders!!!... Estiment tant dir veres que sols practiquen fer-ho..."

    ResponElimina