Jep Nuix
(Barcelona 1955-1998) Compositor i flautista, va néixer a Barcelona. Realitzà estudis de flauta, harmonia i contrapunt al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, i composició i instrumentació amb Gabriel Brncic. Els seus contactes amb compositors com Witold Lutoslawski, Luigi Nono, Thomas Kessler, Gerald Bennett, Heinz Holliger, Luis de Pablo, Joan Guinjoan, entre d'altres, el dugueren a escriure per a tot tipus de formació: des d'instruments “a solo” fins a orquestra simfònica, incloent-hi la música electroacústica en totes les seves vessants.
Com a compositor va escriure al voltant d’una seixantena d’obres. Rebé encàrrecs de nombrosos intèrprets especialitzats i institucions, i beques, una de les quals li va permetre ser compositor resident durant un curs a l'estudi de música electrònica del Conservatori de Basilea (Suïssa). La seva dedicació a la música electroacústica es va desenvolupar al Laboratori de Música Electroacústica Phonos‚ de Barcelona, on passà a formar part del grup de compositors habituals. També ho va fer al seu estudi personal i al Centre d'Iniciatives i d'Experimentació per a Joves de la Fundació Caixa de Pensions, del qual en va ser el coordinador del laboratori de so i música entre els anys 1988 i 1991. Fou convidat a participar en el 33. Ferienkurse für Neue Musik‚ (Darmstadt, Alemanya).
Li foren concedits diversos premis i mencions de composició, entre els que destaquen: primer premi del IV Concurso de obras de Polifonía, Madrid (1984, per l’obra En Efecte, per a quatre cors mixts); primer premi del 10è. Concurs de Joves Compositors de Joventuts Musicals de Barcelona (1989, per l’obra –4º a Allschwil, per a conjunt de cambra); premi INF-ART'90 de la Fundació Caixa de Pensions al millor treball de música, Barcelona (1990, per l’obra His Master’s Voice, per a cinta magnètica). Va ser sel.leccionat per representar Espanya a la tribuna de la Societat Internacional de Música Contemporània a Varsòvia, Polònia (1992, per l’obra Fax, per a conjunt de cambra).
Les seves obres han estat interpretades en nombrosos concerts i festivals internacionals d’Europa, Amèrica i Austràlia.
Fou membre de l'Associació Catalana de Compositors i membre fundador de l’Asociación de Música Electroacústica de España. Formà part del grup de compositors Grupo del Bierzo.
Com a intèrpret de música contemporània formà part del Grup Instrumental Phonos i de Vol ad Libitum. També actuà com a solista interpretant les seves pròpies obres i a duo amb el percussionista Fede Giberga.
També va escriure música per a teatre, dansa, pallassos (Himne del Festival de Pallassos de Cornellà), vídeo i televisió. Va realitzar arranjaments per a diverses obres de teatre i cinema. Va formar part i compondre peces pels grups de rock simfònic i jazz-rock "Gòtic" i "Mirasol Colores". Va acompanyar diversos cantants com Joan Isaac, Marina Rossell o Ramon Muntaner i va participar com a flautista en diverses obres de teatre.
En la seva discografia destaquen els discos “Intervals” i “jenji”, a part d’altres obres enregistrades en discos en companyia d'altres compositors.
Com a compositor va escriure al voltant d’una seixantena d’obres. Rebé encàrrecs de nombrosos intèrprets especialitzats i institucions, i beques, una de les quals li va permetre ser compositor resident durant un curs a l'estudi de música electrònica del Conservatori de Basilea (Suïssa). La seva dedicació a la música electroacústica es va desenvolupar al Laboratori de Música Electroacústica Phonos‚ de Barcelona, on passà a formar part del grup de compositors habituals. També ho va fer al seu estudi personal i al Centre d'Iniciatives i d'Experimentació per a Joves de la Fundació Caixa de Pensions, del qual en va ser el coordinador del laboratori de so i música entre els anys 1988 i 1991. Fou convidat a participar en el 33. Ferienkurse für Neue Musik‚ (Darmstadt, Alemanya).
Li foren concedits diversos premis i mencions de composició, entre els que destaquen: primer premi del IV Concurso de obras de Polifonía, Madrid (1984, per l’obra En Efecte, per a quatre cors mixts); primer premi del 10è. Concurs de Joves Compositors de Joventuts Musicals de Barcelona (1989, per l’obra –4º a Allschwil, per a conjunt de cambra); premi INF-ART'90 de la Fundació Caixa de Pensions al millor treball de música, Barcelona (1990, per l’obra His Master’s Voice, per a cinta magnètica). Va ser sel.leccionat per representar Espanya a la tribuna de la Societat Internacional de Música Contemporània a Varsòvia, Polònia (1992, per l’obra Fax, per a conjunt de cambra).
Les seves obres han estat interpretades en nombrosos concerts i festivals internacionals d’Europa, Amèrica i Austràlia.
Fou membre de l'Associació Catalana de Compositors i membre fundador de l’Asociación de Música Electroacústica de España. Formà part del grup de compositors Grupo del Bierzo.
Com a intèrpret de música contemporània formà part del Grup Instrumental Phonos i de Vol ad Libitum. També actuà com a solista interpretant les seves pròpies obres i a duo amb el percussionista Fede Giberga.
També va escriure música per a teatre, dansa, pallassos (Himne del Festival de Pallassos de Cornellà), vídeo i televisió. Va realitzar arranjaments per a diverses obres de teatre i cinema. Va formar part i compondre peces pels grups de rock simfònic i jazz-rock "Gòtic" i "Mirasol Colores". Va acompanyar diversos cantants com Joan Isaac, Marina Rossell o Ramon Muntaner i va participar com a flautista en diverses obres de teatre.
En la seva discografia destaquen els discos “Intervals” i “jenji”, a part d’altres obres enregistrades en discos en companyia d'altres compositors.
Hi ha gent que cal no oblidar.
ResponElimina