dimarts, 11 d’octubre del 2011

GUILLEM VILADOT, DE L'URC DEL COS A L'AMOR FÍSIC




 BESA'M DE BESOS


Besa'm de besos la boca, de besos
omple'm l'escrot; opera'm amb paciència
i mots la brasa del desitg; la ciència
del tot amor obre, estrena'n els resos.


Besa'm amb besos d'origen els pesos 
dels ous i fes-ne el motllo i la cadència
dels dits. Adula'm les natges, d'ardència
de llengua canta'n edictes encesos.


Besa'm de besos d'incendi l'esquena;
damunt dels gland deixa-hi estoles de
roses, i a l'anus pastura-hi la trena


dels llavis sense cap mida ni fre.
Besa'm de besos la boca. L'obscena
distància clou i emporta't tot l'alè.


GUILLEM VILADOT   AMOR FÍSIC,  Llibres del mall desembre de 1983


Fou un parell d'anys abans quan estava fent rodar les Benignes en directes esporàdics, per tal d'anar-les polint i triant . Varem recalar a Riella.- Agramunt-.  Lo poble de l'Apotecari Poeta que des de el "TEMPS D'ESTRENA" em tenia captivat, intrigat, meravellat i reptat. No m'atrevia gaire amb lo Viladot; Massa potència creativa, molta energia i un rerefons gens fàcil ...la podia cagar moltíssim amb ell. No era pas una fonteta de rajolí aquell home, era un doll, una segla, un canal!! 
Després de probar so i deixar-ho tot preparat per la missa major.  Vaig anar a veure'l a la farmàcia, em va fer pujar a una mena d'entre sol, on era evident que escrivia  per la quantitat de papers, arxius i una mena de caos organitzat que tant be conec . En xerrar una estona de poemes i cançons, d'en BARCELÓ, del disc que volia fer i tal... em va treure un parell de mecanoscrits  fotocopiats, que tenia en un calaix, i em va esputar: A veure si tens collons de posar-li música  amb aixós!! i jo valent que soc, li vaig dir que musicar un poema no era qüestió de collons sinó de que el poema cantés o no.-  Si els poemes em canten: dona-ho per fet!!. Doncs t'espero aquí mateix!! Era un reptador, li agradava provocar i "Epater", com a ningú que hagi conegut mai. Tenia un JO molt treballat i sense cap mena de pudor, un JO artístic segur d'ell mateix i alhora molt conscient de que ja era un pòstum. 
Eren els originals de dos llibres que havia escrit per a segellar boques i llengües envejoses, per a fer testament i manifest de la seva pròpia carnalitat. 
M'hi vaig posar de seguida. llavor jo vivia a Gerb l'espai creatiu més potent que mai he tingut.  Em va commoure profundament la seva valentia i deshinibició lèxica i poètica. Era com dir-los a tota aquella púrria de tiradors de premis de fira . A veure si teniu pebrots de parlar de les coses tal com jo ho faig !! A veure pandilla de mamons!! qui de vosaltres s'atreveix a dir que us passeu la vida llepant culs per a que us donguin un premi i un càrrec de gestor d'alguna Fundació!!
Era engrescador, Trangresor!! impúdic fins a la pròpia vergonya. Un temps després, quan ja cantava aquestes sonets,- (una forma poètica clàssica que se'm dona molt be de musicar, per cert) uns quants en vaig fer, bastants,- la gent em fugia dels concerts, no aguantaven l'impudorosa poesia que posava en evidència la decadència física d'un home que s'aferrava a la vida i al sexe com si es nega a deixar de jugar. Amb aquestos dos llibres en Viladot va demostrar que era un home valent i un grandíssim poeta. La tavernària crosta cultural Barcelonina, la pedanteria estúpida i oficialista dels qui administren el prestigi dels altres... va rebre aquest monument a l'home "tal com es", amb un gest despectiu. En Viladot ni es va immutar . Ja sabia que de Lleida estant mai de la vida seria ningú mes que un escriptor de comarques... Li'n fotia un rabanet , ell ja era el poeta més agosarat de la poesia catalana de tots els temps , l'home que va fer esclatar la poesia visual , l'esculptor de paraules i matèria que va donar vida a una obra monumental que encara han de descobrir la gran majoria de Catalanets. Talment fos un preludi bíblic en Viladot va morir d'una leucèmia al 1999. Lo pardal va volar: i amb ell un far d'interés literari i artístic que va minvar -queda el seu llegat però-  l'alegria de la revolta  a les terres del Sió.


BÉSA'M, SEÑOR,¡AMB ELS BESOS DE TA BOCA!(Càntic dels càntics 1:2, 8:6)




Poesia

  • Sopes amb pa torrat (1965)
  • Contrapoemes (1972)
  • Entre Opus i Opus (1973)
  • Amor físic (1983)
  • Urc del cos (1985)
  • Res comú (1997)
  • Poesia completa (1990-1996) (1998)
  • Papers de l'oblit (2000)

Novel·la i narrativa breu

  • Temps d'estrena. Barcelona: Selecta, 1959.
  • Els infants de Riella. Barcelona: Destino, 1965.
  • Erill avall. Barcelona: Alfaguara, 1966.
  • La gent i el vent. Barcelona: Selecta, 1967  1966)
  • La rel de panical (o L'arrel de panical). 1970. (inèdit fins el 1974)
  • La cendra. Barcelona: Nova Terra, 1972; Barcelona: Hogar del Libro, 1980, 2a ed.
  • Memòria de Riella Barcelona: Pòrtic, 1974. Tetralogia que inclou les obres de 1959 a 1974:
    • Temps d’estrena
    • Els infants de Riella
    • La gent i el vent
    • La rel del panical (fins aleshores inèdit)
  • Tingues memòria de mi. Barcelona: Galba, 1976.
  • Ricard. Barcelona: Galba, 1977.
  • La llei de pedra i altres històries. Barcelona: Pòrtic, 1979.
  • L'amo. Barcelona: Laia, 1982.
  • Discurs horitzontal. Barcelona: Pòrtic, 1982.
  • Memorial de Na Nona. Barcelona: El Mall, 1983.
  • Autostop a la ciutat submergida (1984)
  • Mà de reis. Barcelona: La Magrana, 1985.
  • Simetria. Barcelona: El Mall, 1986.
  • Ciutadà 000000000001. València: Tres i Quatre, 1989.
  • Joana. Barcelona: Columna, 1991.
  • Itineraris interiors. Lleida: La Mañana, 1992.
  • Carles. Barcelona: Columna, 1994.
  • Autobiografia de Déu. Barcelona: Columna, 1997.
  • El Trill: Els coixins, El poeta, El braser. Lleida: Pagès, 1998.
  • Els ulls. Barcelona: Columna, 1999.
  • Les vellicositats. Lleida: Pagès, 1999.
  • Ruth. Barcelona: Columna, 2000.
  • L'energia. Barcelona: Columna, 2001.

Altres

  • La finestra induïda (1980), assaig
  • El vell ocell (1982), per a infants
  • Simbad, el mariner (1982)
  • Professor Fluss. El televisor vivent (1982

dijous, 6 d’octubre del 2011

Cançons al Monestir...

 
VALLBONA DE LES MONGES

Un silenci que talla les hores
Una cambra nua una cel·la clara
Un claustre soliu
Un marc per les estrelles
Una tarima de fusta
Que no s’hi adiu
Fondré la reixa aquesta nit
D’un esgarip
Les cançons han de cantar
Sense clivelles.
Cofoi o trist de seguir viu
Vinc tant cansat del crit
De la suor i de la gent
Que m’esbalço en buit
Amaram d’ambar com tu saps
Làs vinc amiga cap a tu
Porta’m balla’m
Apodera’t de mi, calla’m
Entendreix-me
Destapa’t el pit
Novícia de l'amor que em cura

Miquel Àngel Tena-Rúbies  “Coses de cantar” 1975 Inèdit

dilluns, 3 d’octubre del 2011

FENHEDOR, QUE SOC

I tu, Àliga llunyana;
Fes ombriu a la buidor,
baixa a l'obaga,
al tremolí del fred.
L'intensitat de viure com si No,
d'estimar com si, Si.
Busca'm cada nit, apropa't.
Deixa't veure. Toca'm.
Però no m'escolis l'ànima.
Ja no em cal cap més mestratge
que estimar-te.



Miquel Àngel Tena-Rúbies "Gest amagat" 1968  inèdit

dimecres, 28 de setembre del 2011

A LA TEVA MANERA ...

                                                                                             “Fum i tabac      a la cambra oblidada
                                                                                                   on passo nits      fent versos fins a l'alba
                                                                                               parlant de tu     de mi i del mon hostil
                                                                         Filant ben prim”

Xavier Bru de Sala “La fi del Fil” 1973 “Premi Carles Riba 1972”
                                                                                      Proa, "Els llibres de L'Osa Menor" nº75


Vull fer l'intent       ja sé que altra vegada
no hi haurà flor       ni palmes ni basarda
          Ja se molt  be         per a on copsar-te el somni
Seré furtiu.

Puc be dir no      i també m'enganyo sol
potser vull plors     Em miro al teu mirall
si l'ultim mot      el dic fora del clos
Puc ser altiu

la Dama em cal         podré fer-ne poemes
si et tinc l'amor      veuré d'anar-hi a Roma
si em manca el sol           m'animarà la lluna
Moriré al viu

I aniré drut      al teu cau on febrejo
que no en puc fer      d'aquesta espera l'arc
tensat i llest       L'amor m'amara l'arma
Et soc captiu.



Miquel Àngel Tena-Rúbies 13 de Maig de 1974 inèdit

dilluns, 26 de setembre del 2011

Quina enveeja , Quina enveeja!!! Papallones i ocelletseeets!!




PRS SE Angelus
Enviado por Henry Amat el Sáb, 24/09/2011 - 03:53.

Paul Reed Smith ha aprovechado la 5ª edición del evento "Experience PRS", para presentar el nuevo modelo de guitarra acústica "SE Angelus".

Una guitarra con tapa sólida de Abeto y sistema de refuerzo “hybrid X”, cejuela y selletas de hueso, y los clásicos inlays con forma de pájaro en el diapasón.

La "SE Angelus" se presenta en dos versiones: “Standard” y “Custom”. La primera tiene aros y tapa trasera de Caoba con puente y diapasón de palorrosa. Mientras que el modelo "Custom" tiene aros y tapa trasera de Palorrosa con puente y diapasón de Ébano.

Inicialmente, la PRS "SE Angelus" estará disponible en cantidades limitadas a finales de 2011, y será un instrumento puramente acústico. La línea de productos se ampliará para incluir modelos electro-acusticos a principios de 2012.

En el siguiente vídeo, podéis ver al guitarrista Todd Bauchspies tocando con la versión "Custom" durante la presentación en el "Experience PRS".

Informació estreta de  http://www.guitarrista.com/