dimecres, 18 de desembre del 2013

PREPARANT LA NOVA FAÇANA DE LA VELLA GUITARRA...

Sempre vaig trobar un honor . Haver pogut estudiar tres anys de Fusteria a l'Institut Laboral de Balaguer i desprès passar llargues estones al Taller de cal Riasol. Si per mi hagués estat. Hauria tret més profit de fer aquell batxillerat per aquest plus d'aportacio, que no per cap més cosa. Però això no ho vaig decidir Jo. A Cal Riasol  vaig aprendre sobre tor a cuidar-me de les màquines . Cuidar-me en el sentit de vigilar molt de no estar mai massa aprop de les serres de cinta ni les les fresadores, ni de tota mena de tallants que es fan servir en aquest ofici... als 14 anys vaig fer la primera guitarra , una peça triangular amb un màstic de teca que semblava un hibrid entre una guitarra i una Balalaica. La portava a les excursions i sonava prou be per acompanyar les cançons del Jaume Arnella i del Xesco Boix que era el que llavors sabia mig mal tocar . Molts anys desprès vaig reprendre aquella mena de ofici afició i vaig començar a reparar guitarres i Bardurries , Llauds i altres instruments de corda . No se que m'agrada més, si recuperar un bell instrument o fer-ne un de nou . Tot sempre es una aventura que no saps com acabarà ...
Només se que quan m'hi poso deixo de fer-me pilotes i de rumiar coses que no son com voldria que fossin ,i que no tenen remei . La fusta em fa tornar mes seré . L'Arquitectura d'un instrument es com la de la vida .Necessita contraforts , barillatge . equilibri... Això mateix .. Equilibri - L'Equilibri es un Deu va escriure l'Àngel.


12 comentaris:

  1. Ja ens ensenyaràs com et queda la guitarra arreglada, eh? :)

    M'ha fet gràcia que parlessis de Cal Riasol, perquè el Sixto de cal Riasol és amic meu... :)

    ResponElimina
  2. Deu ser un ofici bonic, fabricar "artefactes" que després llancen música als voltants.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si es bonic .. i terapeutic!! he estat un temps molt poc poetic. Disculpeu el meus silencis ... son absolutament necessaris. Gracies Novesflors per ser-hi sempre també com La Carme .

      Elimina
  3. Pos No fotis !! i com es aixo? encara es viu? mira que el va pillar una cinta de serra no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo Sixto que jo conec té 65 o 66 anys, una mica més gran que jo, havíem anat als campaments d'escoltes junts, quan en teníem 15 o 20 i ara encara ens trobem de tant en tant amb la colla d'aquella època. :)

      Elimina
  4. Miquel Àngel
    Bueno te que ser unaltre Sixto el Jove segurament... Perque si calculo No pot ser que encara sigui viu si el meu pare va morir als 60 i ja fa mes de 30 anys ... te que ser un de l Joves de cal Riasol que tenien una Fusteria al mateix carrer on vivia res a 50 metres de casa ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara hi ha un altre Sixto més jove, el seu fill... en deu tenir cap als 40

      Elimina
  5. A que era un chicot ros? era mes gran que jo i a penes si el vaig conèixer perque no voltava mai per allí , em penso que estudiava a fora , no tinc ni idea de la seva vida , Claro jo vaig conèixer al seu pare , que tenia la cara marcada per un accident amb la serra circular que es va trencar i el va agafar i de miracle que no el mata era un home molt amable i sempre m'avisava de que no m'atancés a les màquines , Despres hi havia el Ventura que era el que feia tot lo dels Vernisos i sempre estava de conya ... era ja molt gran quan jo hi anava i m'ensenyava a vernissar amb munyequilla i encara em recordo d'aquella olor tant forta que feia tot i que em marejava una mica , el meu pare deia que quan anava a cal riasol tornava groc.. Je je i ja devia anar col·locat!!! dels disssolvents !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí era ros, jo pensava que sempre havia treballat a Cal Riasol, però potser si que estudiava fora... no ho sé pas o a més a més de la fusteria teníem una botiga? NO ho sé, eh? Treballava a la botiga, potser.

      Elimina
  6. Un "entreteniment" molt sucós si et dóna equilibri i serenitat.
    No ho deixis, és un gran tresor!

    Jo també la vull veure quan l'acabis. ;)
    Bessets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. clar que si i quan vingui a Mallorca la portaré perrque la sentis i la veguis !! Ala!!

      Elimina
  7. Si de fet Tenien una gran Botiga de mobles llovaors la mes important del poble potser, ell devia treballar a la botiga perque jo el veia molt poc ja de mes gran si que el vbaiog veure mes , em penso que estava casat i ja tenia algun crio ..Pero llavors jo ha no vivia al Poble ja volava por ahí!!, i de fet al poble conec molt poca gent ara ..

    ResponElimina