dimarts, 18 de setembre del 2012

Pau Gabarrella i Manel Montañés

42



Oh, foll, orgullós embriac!
Si deixes obertes les portes i fas el boig publicament;
Si buides el teu bagul en una nit i et mofes de la prudència;
Si camines per rutes estranyes i jugues amb coses inútils;
Si no coneixes rima ni raó;
Si, estenent les veles a la tempesta, trenques en dos trossos el timó;
Aleshores, et seguiré, company, m'emnriagaré i esdevindré un perdut.

He malversatels dies i les nits en companyia de savis i assenyats.
El molt saber m'ha fet tornar els cabells grisos i el molt vetllar m'ha enterbolit l'esguard.
Durant anys i anys he reunit i aplegat trossets i fragments de coses.
Destrueix-les tu, i balla al seu damunt, tot escampant-les al vent.
Car ara sé que la més gran saviesa és embriagar-se i esdevenir un perdut.

Que s'esvaeixin els meus escrúpols i que el meu camí es perdi sense esperança.
Que un vent de vertigen salvatge vingui a trenar-me les àncores.
El món és ple d'homes dignes, treballadors, útils i savis.
Que siguin feliços i afortunats, però jo seré bojament inútil.
Car prou sé que és la fi de totbtreball, embriagar-se i esdevenir un perdut.

Juro renunciar des d'ara a tot dret d'estar entre els dignes.
Deixo el meu orgull de saber i de judicar el bé i el mal.
Desfaré el meu vaixell de recordances, escampant la darrera gota de plor.
L'escuma del vi més vermell banyarà les meves rialles i les omplirà d'alegria.
Trencaré en mil trossos l'ensenya dels raonables i assenyats.
I faré jurament d'ésser indigne, d'embriagar-me i esdevenir un perdut.


Obra Selecta. Rabindranath Tagore. Traducció: Maria Quadras. Publicacions de l'Abadia de Montserrat.


11 comentaris:

  1. Quina meravella de cançó...La teva veu embriagadora, m'ha fet guanyar el matí. Una altra vegada m'han vingut ganes de cantar.Les àncores, les àncores...

    ResponElimina
  2. Molt interessant sa cançó, m´agrada molt!

    Aferradeta.

    ResponElimina
  3. glups!!!.He escoltat la teva veu, però no hi és el teu nom...

    ResponElimina
  4. Es que vas herrada Carmeta , ací no canto Jo .Son uns Colegues del meu Poble que alego varen muntar el Grup "Octubre" Aquesta canço te; al igual 35 anys... i sempre em va agradar moltissim.

    ResponElimina
  5. Ja sóc aquí, Miquel Àngel. Gràcies per convidar-m'hi.

    ResponElimina
  6. Escrivíem les cançons a quatre mans i les cantàvem a dues veus, en Pau i en Manel. Ens tutel.lava en Miquel Àngel. Si aquest hagués estat un país normal...tal vegada hauriem reixit tots plegats. Però aquest no ha estat mai un país normal, ni ho serà.
    Petons Miquel.

    ResponElimina
  7. Òndia jo no t'he donat les gràcies i es que a part de tenir mala oïda sóc mal educada.Crec que no m'has convidat, però com veig que puc entrar t'ho agraeixo, i molt!!!!!!!!Una abraçada gegant.

    ResponElimina
  8. Si Manel, a mi m'agradava més el que feieu vosaltres que el que feia Jo. I m'ahauria agradat poder fer que guanyessiu aquella merderola de concurs de la Cova del Drack. Però estava tot amanyat per l'Escamilla que va imposar la seva "Autoritat" sobre tothom proposant uns paios que no valien res però eren amics seus , Vaya un Tongo!!! .Tanmateix , no vareu quedar pas malament. Sempre ha pensat que havieu d'haber grabat aquestes cançons en un disc. Us hauria donat una empenta molt gran ; Però SI !! aquest pais no es normal i desprècia sempre als seus millors actius.

    ResponElimina