dimecres, 1 de febrer del 2012

POEMA XXV - EL PIS DE LA BADIA - MIQUEL ÀNGEL RIERA

Allunya-vos de mi se veis que la tristesa
se m'ha instal·lat al cor , al budellam o al penis
i el meu paisatge està sotmés al seu domini,
obeidor tot jo al seu codi de  signes
convertits en l'arrel d'on creix la meva estètica.
Si no ho feis a l'instant, us en puc fer contagi
pequé me sent molt viu quan la tristesa em mata
i un no se què m'empeny a aportar-hi prosèlits.
Separau-vos de mi si veis que ella m'amara
però no us n'aneu lluny: acabaré ofegant-la,
buidant-li els ulls, occint-la, abraonant-la amb ràbia
provant de fer-li dir per quin perquè m'estima.
A vegades no sé si em dol o si m'agrada.

2 comentaris:

  1. Uf! quina intensitat, aquest poema, aquesta tristesa... aquesta lluita...

    Jo no sóc una persona trista habitualment, però quan n'estic no vull pas que s'allunyin de mi, necessito més que mai, companyia i proximitats. I acabo sempre oblidant-la però no pas occint-la amb ràbia, sinó suaument... deixant que s'escoli per alguna escletxa ... poc a poc...

    ResponElimina
  2. En Riera tenia una profunda tristesa arrelada al moll de l'os del seu viure ,per això en parla com una cosa acostumada com un cataclisme recurrent del qual millor no deixar-hi participar als seus peruqe el en "podria fer contagi" ell lluita contra la trestesa , la depressió que tot sovint el prenia com un mal somni .Odiava aquesta condició per aixó vol occir-la aniquilar-la ... A mi em passa igual , en varem parlar moltes vegades ... no es pot fer res contra això Jo ara ho sé , resto a l'espera de que passi perque també se que no dura per sempre...

    ResponElimina