dilluns, 30 de gener del 2012

FOIX

Ai!! mestre Foix, mestre Foix , que be que cantaves tu i que inòcuos i bordegassos els teus fills... ...Quina llàstima que el teu art, fos tan mal utilitzat per una colleta de trepes i mamons per a distreure la parla de tot un poble .Tanmateix no es culpa teva que et prenguessin de model per fer emmudir la protesta de socarrel.

"Ho sap tohom i és profecia... 
"diu mestre Foix prop del taulell.
Ho sap tothom: son vint, la sara,
i trenta duros, el tortell.

                                             Josep Miquel Servià 

4 comentaris:

  1. Totes les coses es poden mirar des de tants punts de vista que al final tot és una confusió total.

    Però tanta gent s'entesten a mirar-ho només d'un costat, o només de l'altre...

    He llegit el post d'homenatge a Foix d'en Josep Miquel Servià i m'ha agradat molt com ho diu i com posa aquesta quarteta amb tota l'admiració i el bon humor.

    ResponElimina
  2. Aquesta ,meva , es una mirada esllavissada parcial i en molta mida subjectiva però no deixa de ser una miqueta veritat , encara que ara , avui en dia "pelillos a la Mar" en Foix fou Un grandissim Poeta i un home molt savi i generós , al mens amb mi...

    ResponElimina
  3. Jo ja vaig fer un poema d'homenatge, Miquelâ! I dolç i irònic, que era.

    ResponElimina
  4. I prou que em va agradar Cantireta els teu poemes m'intriguen, em fan botar, em sorprenen i de vegades alucino pepinos anglesos, de veritat, que m'agrada motissim com escrius i no es per a fer-te la pilota ni marcar-me cap farol amb TU he? que els de Tàrrega i rodalies sou una colla de reconsagrats... ho sabré jo que me les he tingut tota la vida amb lo Xavier Ribalta del collons que es més tossut que una mula de secà!!!

    ResponElimina