divendres, 13 de juny del 2008

"EL PIS DE LA BADIA"


He estat pujant a peu al pis de la badia

com un infant intens frisós d'anar a fira

i, en veure'm ja pel quart, he trobat que semblava

com si m'hagués quedat l'edat endarrerida

rodolant cap avall mentre jo prosseguia

grimpant el darrer tram amb l'ajut d'unes ales

que essent part del meu cos ja feia temps no usava.

He arribat al sisè lleuger com la pelussa

que escampen els ocells a trenc de primavera

i aborrallona el vent pels racons de la tarda.

Però tot just obrir, he vist per la barana

que circumda el balcó tot un rengler de xifres

simulant no ser més que un estol d'oronelles.

M'he trobat molt feixuc, gravat per la tristesa

de sentir-me ferit per la fredor d'uns signes

que se'm claven al cor talment un escarràs.

I, en guaitar pel balcó, he estat a temps de veure

per un instant molt breu però prou per delmar-me

l'espectre de la mort tombant la cantonada.


Miquel Àngel Riera "El Pis de la Badia"

Columna 1993 2ª edició






14 comentaris:

  1. Calla Calla... que he estat uns dies de Tramadol, que no podia més, a la fi, avui estic millor, es la vida tal com es... això del antibiotic em sembla que va fatal , penso que trucaré a l'alegre i li diré que prou...
    Soc un pupes sense remei... Je je...

    ResponElimina
  2. Alguna cosa així m'imaginava...
    Els pupes sempre són (som) pupes, hi ha coses que no canvien.

    ResponElimina
  3. Apa, podriem posar la cançó "com una primícia" al desota de la lletra , que t'en sembla Filadora?

    ResponElimina
  4. Ja ho havia pensat. Sense música és un poema que mai no m'havia dit gaire res, però amb música és una bomba.
    De totes maneres, me fa mitja cosa posar a la xarxa un tema inèdit... Vós maneu.

    ResponElimina
  5. Es igual ja es hora de obrir portes només és una maqueta pero no deixa de ser una versió mig apanyada, així que la posem i a veure que diuen els eo eo, i per cert El Quelet que fa? que s'ha espantat de debó o que? Torbo que no hauria de desapareixer ara no et sembla ... Quelet "Ego ti absolvo in pecatis tuis..." tres avemaries i una lavativa i ja pots tornar a bloguejar i tal.

    ResponElimina
  6. D'acord, la penjo i t'envio el codi.
    El Quelet diu que està reflexionant i que farà un post on sortirà de l'armari. Ara, però, es veu que està força ocupat...
    Coi de Quelet! Qui el va parir!

    ResponElimina
  7. Jo no el deixaria sortir , ,Ja no podria viure sense el Quelet, es que ja me l'estimava jo aquest valencianet...Si. Coi de Quelet!! Qui el va parir!!

    ResponElimina
  8. Ja negociarem, aviam si hi parlo avui i arribem a un acord...

    ResponElimina
  9. Jo tenia un amic que tenia una amiga que li deia Carlitos

    ResponElimina
  10. Però si el Carlitos és mon pare! Hahaha!
    Ja veurem què fa "la" Quelet.

    ResponElimina