dilluns, 12 de març del 2012

Amor amb calçots.(Llibre de viatges, 69)

Ja no massa sovint , 
perquè ens feim vells i rancuniosos 
i se'ns escapa l'alegria, ja per la pròstata avall
com un auguri de malures i por de morir-se demà. Per a dir-ho clar . 
Passa que ens conviden a can'algú que va formar part del nostre patrimoni vital. 
I no et fa massa gracia, per allò que ja he dit, però hi vas 
i pel camí busques lo gel per apaivagar la calentura del cor 
que a mesura que t'atanses s'enfebreix amb tants records 
que ja no vols ni recordar, però recordes - mal te pesi. 
I en arribar a lloc, et trobes de pet amb les cares d'antany,
ja totes amb la seva pròpia singladura gofrada.
Però les cares, al capdavall les mateixes que estimaves.
I ja no ho feies per que la vida és un mal vent que t'esvoletega amunt i avall
i perds els mapes del  panorama cada dos per tres. 
Fins que ja tan se te'n fot quin sigui,
qüestió que hi hagi algú per rematar-te la existència
- et dius quan vas a joca i trobes lo llit calent- 
Pos Totes aquestes coses van passar ahir.
Quan hi vaig anar a menjar cebes i botifarres amb uns vint 
que feia anys que ja no els veia. 
I en resultar que les cares n'aven contant-te la peripècia 
de cada un amb detalls i evidències de que la vida ens passa pel damunt tothom
com un pedrot,  xafant-ho tot. I que aprenem a Hòsties a tornar-mos més humils 
i menys “Paveros”. I que tots i cadascú porta la seva pròpia ració de Dolor dibuixada als ulls 
i rodalies. Llavores t'adones que mai vas estar sol, hi que tots hi érem, 
que encara hi som. I es quan et fotries a plorar com un xicoi 
i els donaries a ca d'un, vint abraçades 
només per haver sobreviscut a la matança que es lo mon. 
Perquè sinó? De què aniràs a menjar carbonilla ? 
De que ens hauríem de trobar, vides tan dispars. Ja? 
A aquestes altures de la Historia; On el vertigen 
i la resoluda veritat de tot; Només vol poc soroll?  
Per amistat? massa poc.
Per amor. El diagnòstic : amor amb calçots.

14 comentaris:

  1. Bufff! Miquel Àngel i que bonic i preciós és tot això que dius...

    I no pots imaginar-te quant i com m'hi trobo no mateixa.

    M'has fet sentit nostàlgies, amors i amistats que se senten després de tants anys i que es deixen de sentir... d'aquella manera per sentir-los d'una altra... i de cop algú desapareix. I sempre queda més recances d'allò que no hem fet que no pas d'allò que hem fet.

    M'ha agradat molt llegir-te.

    Et deixo un petó agraït.

    ResponElimina
  2. Està clar que volia dir "jo mateixa" disculpeu

    ResponElimina
  3. Crec que sí, que en aquesta vida cadascú porta la seua ració de dolor als ulls, o al cor, i que això ens permet dir que no estem sols tot i que cadascú porte a coll la seua solitud.

    ResponElimina
  4. Jo també sóc molt sentimental, freda i sentimental alhora, a mi també em passaria això.

    ResponElimina
  5. Jo també sempre m'emociono, molt. I tots portem històries, però per això hem de tenir ganes de fer de tot, i seguir compartint.
    Petons!!!

    ResponElimina
  6. Carme , Sempre em dius coses tant txulis i agradables de llegir que acabaré per fer-te Ministra del bon rotllo... del club dels EO EO...ja tenies un ministeri però t'endonaré unaltre . ja saps com t'apreció, i valoro la teva Positiva aportació al Mon. Tu també formes part del panorama!!

    ResponElimina
  7. Novesflors. Ai!! sempre que et llegeixo penso que em queda tant per aprendre!! Si que es veritat que estem sols en companyia , al menys que la solitud sigui en companyia que ja es alguna cosa no?? Gracies per venir sempre ...

    ResponElimina
  8. Elena ,des que et vaig veure voltant pels blogs em va sorprendre la teva joventud i la teva maduresa , les dues coses et fan potencialment una gran persona , que veig que estas construïnt amb esforç i consciència... Potse t'hauries de divertir una miqueta mes?? No estudiis tant , i no t'ho prenguis tot tans seriosament , que la vida també es un tip de riure , un teatrí de guinyols on cadascú fa el seu paper de pallasso...

    ResponElimina
  9. Dafne , mentres menjava calcóts sense parar i m'embrutava els dits de carbonilla i em tacava el jhersei mes bo que tinc de salsa ..vaig pensar amb Tu i vaig decidir que algun dia farem una calçotada al teu poble i vindrem tots els EO EO !! ho em d'organitzar val?'''

    ResponElimina
  10. M'apunto!!

    Escolta, homenot...que véns a Verdú aquet diumenge? Demano calçotada o t'estimes més una altra cosa? Diu la meva sòcia, la Glòria Coma (historiadora, pintora i contista) que també s'hi apunta.

    El teu poema és preciós. Com tu.

    ResponElimina
  11. Miquel Àngel: les grans obres s'aconsegueixen amb molts sacrificis. Com dius tu, "m'enfot" de les diversions. La poesia no és divertida generalment. Només ho era per Gabriel Ferrater. Sempre he anat contracorrent, i l'únic que m'omple és el que faig, no necessito gaires vàlvules d'escapament.
    No sóc pas tan jove, en tinc 40. El que els altres destinen als fills jo m'ho dedico a mi mateixa. És un mal, això?

    ResponElimina
  12. Ai!1pos jo et feia molt mes jovincel·la Elena .!! Vaja vaja que be que et conserves!!! altrament llavors ja saps lo que vols mes o menys no? ...De cap manera es un mal no fer de Vicente o de Vicenta, això de tenir fills es una ocupació full time com unaltra només que es un conyazu del 15 , i no ho saps fins que no marxen de casa i et deixen respirar una miqueta ...

    ResponElimina
  13. Si si !! lo diumenge venim a Verdú encara que s'acabi lo mon tu ves-preparant lo lloc i noltros venim a fer-la petar val cantireta que ja em moro de ganes de conexe't!!!

    ResponElimina
  14. T'envio un correu? Aixines te dic on visco, a quina hora mos trobem i com anirà lo dinar. Visca!!

    ResponElimina