divendres, 11 de juny del 2010

MUSICOTERÀPIA???? i acufens- Tinitus

La primera vegada que vaig sentir parlar de "musicoterapia" fou l'any... no recordo quin, fa molts , molts anys, una matinada d'hivern que vaig acompanyar al Xavier Ribalta a fer un bolo a la Seu vella de Lleida, on li van portar un ramat de canalla per que els cantés un recull de Poesia Lleidatana . L'acompanyava un Pianista molt bo , molt dinàmic i equilibrat, que és deia Miquel Àngel Marigò. No sé on deu parar ara , però en aquells temps treballava com a Musicoterapeuta en un centre de nois disminuïts a Suíssa. M'en va fer cinc cèntims, però ja em va picar la curiositat pel tema eren els anys 80 i parlar de musicoteràpia era com parlar d'ovnis...
Ja fa anys que la SPP , em va fer aparèixer un soroll continu en estéreo surround, localitzat a les meves orelles i que s'estenia de vegades amb una intensitat molt molesta pel centre del stéreo; Es a dir cap al mig del cap.
Els acúfens, o Tinitus, per ara no tenen massa bona solució , hi han clíniques privades que prometen el lloro i el moro però no diuen com i primer paren la mà. I jo la veritat sigui ben dita; de la medicina que para la mà , ja n'estic tip. Cansat , "desafeccionat". Fa un temps vaig decidir posar-me únicament a les meves mans, i al risc de les meves intuïcions. I per que no dir-ho clarament els meus estudis lliures, que no per lliures son menys estudis.
D'ençà que treballo amb sequenciadors i sintes virtuals, ja deu fer set o mes anys, la creació de sons ha anat adquirint cada vegada més interès per a mi. molts cops només amb un sintetitzador gratuït senzill com per exemple Green Oak Crystal i un teclat en pantalla, ni ta sols em cal connectar tot la parafernàlia del Midi, en tinc prou per generar un só que d'una manera interior em crida l'atenció , he arribat a establir famílies de sons que actuen sobre el meus estats d'ànim, o potser millor els meus centres de plaer o rebuig... hi han sons que em relaxen, que m'ajuden a meditar, o que simplement em fan passar l'estona badant despreocupadament com si estès passejant pel camp. O sota una cabaneta de fusta en mig de la pluja... a davant del mar un dia de tempesta amb onatge
Vaig intentar fa temps posar-me en contacte amb gent que pràctiquès la musicoteràpia però vaig veure clarament que la cosa estava organitzada com una corporació tancada sota el domini de la medicina oficial. Per que? vaig preguntar-me... deu ser que no interessa que es propagui massa que la musica a part de excitar les masses, també pot servir per a curar malalties concretes?... navegant per internet vaig trobar moltes coses, es a dir "maestrillos con sus librillos" que munten la seva pàgina web per a caçar incauts. Total res en clar, vaig comprar alguns llibres sobre el tema, algúns poc seriosos, i altres potser una mica més interessants. Però al final La Musicoteràpia seguí essent un misteri introbable per a mi.
Quan: al Tinitus o acufens del meu atrotinat cap seguia donan-me mala vida i fins i tot nits d'insomni i estats d'irritació. Es com una "Gota Malaia" una creu... no hem d'oblidar que la creu era l'instrument de tortura i execució preferit a l'imperi Romà. I ara millions de persones porten una creu penjada al coll i la besen sovint... es com si portéssin una guillotina en miniatura al coll i l'anessin besant sovint... Els primers cristians no la volien ni veure la creu... fugien de la creu com qui fuig de la càmara de gas... Si pot , es clar. per que a Amèrica els foten a la cadira o a la càmara de cas, i abans de morir un capella els fa besar una creu. Cossa més Horrorosa!!! ??? Me'n vaig del tema... La memòria del treball Miquel, la memòria del treball...

-Armat amb uns auriculars d'alta definició i els meus softwares sintètics, Faig propaganda del meu magnífic seqüenciador Samplitude 11.2 amb tots els sintes que porta incorporats : com l' Independence de Yellow Tools, Un fenomenal sampler-sinte vaig començar a intentar esbrinar quina era la frequència , el to, la nota, el so. El "PITO" exacte que produïa el meu cap, les meves orelles , el meu nervi auditiu, les meves neurones... els meus ossets auriculars "el meu yunque i el meu martillo" com estudiava de petit , el meu timpà... ves a sabre que és el que produeix aquest martiri ... Los metges se fan los "longuis". M'agrada aquell terme que fan servir sovint quan no tenen puta idea del que et passa , diuen P.E. despres de dos mesos dingrés Hospitalari , amb probes d'alta tecnologia ; Pericarditis Idiopàtica recurrente con ligera calcificación que suguiere cronicidad... i tu et quedes pastat amb la sensació de que has de decidir qui es l'idiota: ell o tu.... Quieto! que tornes a fugir del tema, home!! estiguis atent collon!!

Identificar-lo ja fou tota una odissea perquè era, variable segons l'hora o segons el meu estat era diferent- mantenia unes certes constants però no sempre era igual. primer vaig reproduir el so mes freqüent, lo mes aproximat possible al que sentia, això no fou massa difícil vaig utilitzar el Krystal que es un sintetitzador virtual molt poderós, després la nota, era un re, un re natural sense cap més atribut, es podia tocar amb el piano ere la nota més alta del meu teclat M-Audio Keystation Pro 88, que es de fet un controlador Midi amb moltíssimses prestacions de control per a tota mena de software d'àudio.

Un cop afinat , retocat , flitrat, equalitzat, comprimit i masteritzat que es fer totes aquestes collonades pero sabent-ne

Estic cansat : CONTINUARÀ

2 comentaris:

  1. Ostres!

    CONTINUARÀ...

    espero que sí, eh? que continui... que ara m'he quedat amb les ganes!

    ResponElimina
  2. ¡Me encanta como te explicas! y lo estudioso y minucioso que eres. Desde luego no se puede negar que tienes mucha paciencia (no te pareces a mí jajaja) y ¿sabes? creo que tu serías un buen musicoterapeuta.
    En la asociación donde estoy (es de esclerosis múltiple pero aceptan "pulpo") tenemos un profe de musicoterapia y hacemos un par de horas cada martes. Este hombre es de lo más dulce y profesional que te puedas imaginar, y se desvive por nosotros. Pocas personas en mi vida me he encontrado como él, pero bueno, no es de él de quien quería hablarte, sino de la musicoterapia en sí. Yo hasta hace unos años no sabía ni que existía, y ahora me va tan bien, que en el verano lo paso fatal porque lo echo mucho de menos, aunque me la aplico yo misma con lo que voy aprendiendo allí. Lo que se intenta conseguir es anular el dolor o almenos bajar su intensidad, y hay veces que hasta lo consigo, pues cuando uno se pone nervioso lo que hace es acelerar mucho más el dolor (pero esto ya lo sabes) También hacemos estiramientos suaves para que no se anquilose nuestro cuerpo, tocamos y cantamos, hacemos improvisaciones... etc. para terminar con una relajación guiada por él con música. Resultado: Por muy mal que entres, siempre sales de la clase súper bien.
    Hace unos meses me dejó un libro que me ha venido muy bien, aquí tienes su título por si le quieres echar un vistazo: SONIDOS QUE CURAN - Dr.Mitchell L.Gaynor.
    Lo que estoy haciendo es intentar que mis células y átomos vibren a la misma intensidad que la música que escucho, pues para mí el dolor es una vibración disonante, por lo tanto, si vibran en armonía, desaparecerá el dolor. Sé que puede parecer una soberana tontería dicho así, pero te aseguro que un par de veces lo he conseguido y ha sido fabuloso, pues al igual que tú, yo también estoy harta de productos milagrosos curalotodo, y de los médicos, que no saben ni por dónde cogernos.
    Uf! ¡Como me enroyo! jajaja... espero no haberte aburrido mucho.

    Un abrazote,

    ResponElimina