divendres, 7 de desembre del 2007

Somiqueja un xafatolls.
Sota la volta de l'escala,
en un racó del quarto fosc
dalt del banc recremat ran del foc a terra
a l'últim compartiment dels graners.
Sota el perer centenari que ombreja la teulada.
Al conillar sempre fosc, darrera el cau de les ponedores
i als alfalços d'olor, o amagat pels esvelts panissos.
Resseguint la segla perillosa,
caçant granotes per les tolles del riu,
pels camins polsosos del migdia,
pels marges humits d'olor de pluja,
raïms i caragolines, figues i palla.
Somiqueja el xafatolls
que mai dels mais s'atançà a la via.
A la via hi moren els gosos dels pagesos
i natros ens moriem de ganes de jugar-hi.

2 comentaris:

  1. Records llunyans, que semblen ben vius per a tu. Jo no crec tenir tantr clars ni tan presents els meus dies d'infantea

    ResponElimina
  2. Passava els estius en una Torre a l'Horta de Gerb , un poblet prop del riu Segre al Nord de Balaguer...Em va marcar definitivament . Quan em vaig casar ara fa 25 anys vaig restaurar la casa noucentista i m'hi vaig quedar a viure , alego la meva dona , va trair el projecte i jo vaig fer un llibre sobre la desfeta, i ... burro com soc vaig tornar a Barna on mai s'hi ha granat un puny de blat. tot just sorto de la depre ...

    ResponElimina