dimecres, 29 d’abril del 2009

TINC UN BALCÓ PER TU.....

No fa pas gaires anys i en algun lloc no massa lluny d'aquí, hi havia un nen enamorat del seu balcó. Li agradava fer passar les cames entre els barrots i deixar-les penjant. I així esperar que arribés l'hora del capvespre i comencessin a volar els muricecs. Era capaç de sentir fins i tot els seus xiscles-radar que ningú altre podia sentir. I no sabia pas si le agradava més veure'ls volar o simplement somiar. La lluna l'acompanyava, lluna plena o mig plena i li encomanava algun somni encara més bonic. Qui no coneix el poder de la lluna per a transmetre'ns somnis bonics?

Ha passat un temps, i el nen enyora el balcó, el camp, la via que passava a la vora i el silenci.

I per aquesta raó, he reciclat el meu balcó, perquè s'hi pugui asseure un altre cop i mirar una bona estona la lluna.

- Jo no puc sentir els muricecs - li dic.

- Gairebé ningú no els pot sentir - em respon - però si vols et puc cantar una cançó.

Carme Rosanas, Coleccionista de Moments



Apa! per fi et puc cantar la cançó ...

divendres, 24 d’abril del 2009

MIGUEL DE TENA ... Tinc un Tocayo que canta Flamenco com un autentic Deu!!!

Aquest cosí meu de les terres de l'extrem dur d'espanya canta a pel, com els Deus, li deu venir de sang ,que tots los Tenes venim de la mateixa branca i ja el meu pare es pasaba per la pedra a l'Emili Vendrell , cantant la Ruso, els diumenges al dematí, a pel, com el Flamenco aquest, que de veritat, m'impresiona i m'emociona amb el seu art. Ja fa temps que el busco per la red i cada cop m'agrada més. He dit, i em trec lo barret.

dimarts, 21 d’abril del 2009

CARTA DE SERRAT A MONTEVIDEO


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Carta de Joan Manuel Serrat a Montevideo


"Recordar. Del latín re-cordis. Volver a pasar por el corazón". (Eduardo Galeano) Para los que no están y siempre echaremos en falta

Querido Montevideo:
Ayer hablé por teléfono con Galeano y me contó que el tiempo está muy inestable por ahí. El invierno empieza a mostrar su cara de palo y los plátanos de sombra ya están arreglando sus cosas antes de echarse a dormir.
Cuando nos vimos las caras por primera vez, Montevideo, verdeabas por los cuatro puntos cardinales y las muchachas se desparramaban adormiladas en los pastos del Parque Rodó, robándole el brillo al Sol del mediodía para llevárselo puesto. Era noviembre de 1969. Aquel año fue el primero de mi vida que tuvo dos primaveras.

Encontrar la sombra perdida del Graf Spee
Viajé desde Buenos Aires con Edmundo Rivero, el de las manos como capazos y la voz de trueno; con él compartía cartel en el Parador del Cerro. Vine para un par de días, con urgencias, como siempre, y, nada más llegar, después de atender un par de periodistas tan convencidos como yo de lo efímero del éxito, en especial el mío, salí del hotel con la intención de bajar al puerto a cumplir con una antigua promesa: encontrar la sombra perdida del Graf Spee.
De niños, el Tito y yo, conmovidos por el heroísmo de aquellos marineros, rubios como la cerveza, que hacían de buenos en la película, nos juramentamos, al salir del cine, que, en cuanto fuésemos mayores, iríamos a Montevideo a echarles una mano a aquellos desventurados tipos, aunque fuesen alemanes; así que aprovechando la ocasión, aun a sabiendas de que era demasiado tarde para hacer nada por ellos, eché a andar con moderado entusiasmo al encuentro de mis fantasmas infantiles. De cualquier modo, aunque no sacase nada en claro del Graf Spee, siempre me quedaba el Tito quien, en nuestra anual conversación en el bar Juanito, escucharía generoso el relato ampliado y aderezado de este rescate de recuerdos. Pero tú querías llamar mi atención con otras cosas,
Montevideo.

Calles donde los diarios voceaban nombres desconocidos
Querías que te viera, que me fijara en ti, que me dejara de pavadas de Graf Speeses y marineritos heroicos y que me enredase en tus redes. Por eso abriste para mí la cajita de los asombros y, justo al salir del hotel, aprovechando mi torpeza habitual, me hiciste pisar una bosta de caballo en la puerta del Hotel Victoria Plaza, antes de Moon. Yo, que había salido a buscar perfumes de niñez me di de morros con ella. Qué admirable y qué insólito se veía en el asfalto aquel trofeo verde y oro. No por el hecho en sí, claro, no por el lugar elegido por el animal para cagar, sino porque aún rondas en caballos por el centro. Aquella bosta le dio una vuelta de tuerca al destino. Me devolvió a los cuarteles de invierno de los años idos. Encendió mi curiosidad empujándome a buscar debajo de tu vestido. Me llamaste y yo atendí y me dejé llevar.

Olvidé el asunto del Graf Spee y a Tito. Olvidé el programa previsto. Incluso olvidé una visita concertada al Estadio Centenario - por cuyas tripas, si uno le pone atención, al atardecer, se escucha el tintineo metálico de los tacos - y caminé a donde quisieron llevarme mis zapatos. Como un gurí por la murga, me dejé llevar por calles engalanadas de forchelas; calles en las que aún estaba caliente el recuerdo de Xirgú y donde los diarios voceaban nombres desconocidos que iban a tardar poco en serme cotidianos; calles que aguardaban todo el año la vuelta del Carnaval, agotadas sus existencias de longanizas para atar perros; veredas por las que los hinchas de Nacional caminaban agrandados con títulos libertadores e intercontinentales bajo el brazo como quien se exhibe con el termo para cocer el mate de la gloria.


El termo y el hombre - Insólito espectáculo para ojos profanos


El termo. ¿Quién dijo el termo…? El termo y el hombre. El termo y la cancha. El termo y Dios. Qué insólito espectáculo, querida, para unos ojos profanos, contemplar a unos ciudadanos comunes, en su mayoría tipos respetables, yendo y viniendo de sus quehaceres cotidianos con ese artefacto que uno cree reservado a situaciones de emergencia, con la mayor de las naturalidades, enganchados a él como un yonki a la heroína. Aun reconociendo el aporte tecnológico que el termo representa para la cultura de la yerba, no deja de ser chocante para unos ojos profanos, repito.

Aquél día, caminé tus calles como nunca he vuelto a caminarlas mientras tú, Montevideo, hacías todo lo posible por deslumbrarme. Unas veces de frente y otras por sorpresa. Me llevaste a comer achuras al Mercado del Puerto, nos tumbamos en la tarde de Pocitos y juntos amanecimos en el Cerro. Me trajiste a Alfredo y a Daniel y al loco del Sabalero y a la dulce Vera y yo te llevé conmigo al Este, a comernos las noches con Nana, con Manolo, con la Camerata. Me gustaste desde el primer momento, Montevideo, pero fue más tarde cuando me enamoré de ti. Fue cuando te exiliaron y te viniste a mi casa con lo puesto. Ahí, mirada triste, sueños torcidos, carnes torturadas; ahí te conocí, Montevideo; ahí te sentí como algo mío, y ahí nos juramos amor eterno.

Joan Manuel Serrat

ALFREDO ZITARROSA



dimecres, 15 d’abril del 2009

ALAIN BASHUNG ... unaltre que marxa...

Alain bashung nous a quitté ce samedi 14 mars, suite à un cancer des poumons. L'artiste le plus primé des victoires de la musique manquera a la scene francophone. Ce monsieur etait un GRAND !!!!

Au revoir Alain

http://alainbashung.artistes.universalmusic.fr/index.php

dimecres, 8 d’abril del 2009

ALEGRE MON! ALEGRE MON!



Sovint trobo cintes de cassette o discos on hi han grabacions de coses que varem fer fa anys. Aquesta es una presa de so, d'una actuació que ferem amb "La Cia Ponentina de Cançons de Pagesia", més exactament en Pere Salas i jo amb alguna ajuda percusiva de l'Ernest Agramunt. Al Tradicionàrius de l'any 2001.(Ep!! si no em falla l'arxivadora, si fos el cas, l'Arranjament és d'en Pere salas i l'execució instrumental també). M'he entretingut a posar-li brillantina, per que en el disc on va ser publicada la cançó("Folk i Música tradicional de les terres de Lleida"), editat per la Diputació, estava fatal de so, semblava fet n'exprèsso, que sonés tan malament i , passat el llustre, doncs no m'ho sembla tant de malament... i espero que us agradi. És una cançó de Ronda, una Jota de les Garriges, que em va ensenyar l'ínclit Xavier Massot , i que podeu trobar a pedaços en qualsevol cançoner de preu...comença en un valset i va suaument cap a una jotille... Apa! a Ballar! i a estar contents. Ja!! Que a Ponent n'es nat un infant...


Dedicada a l'Ot


i a tota la seva estirp









dissabte, 4 d’abril del 2009

Demà vaig cap a Lleida

Pas obstinat

(Poema de Dolors Miquel. Musica: Daniel Sesé)

Que bé que em sé el lloc on cap soroll s'imposa
nant cap a LLeida.

La blancor extrema al sol on tot color tremola
i el mur abraça el vent i el vent es cus la gola.

Aquest lloc sense lloc on l'adéu s'encastella
i el pas es torna estret i la memòria vella.

Quantes vegades jo hi passo per la vora,
com hi passen els vents i els sols a tota hora.

En aquell mur ponent on tota vena és roca
i el cor és un cadell que eixut obre la boca.

Allí on les cruïlles i els semàfors s'obstinen,
al portaló barrat on els records caminen.

Per aquest pas tancat d'hivern ningú no gosa
només el crisantem o l'orgullosa rosa,
nant cap a Lleida.

dimecres, 1 d’abril del 2009

XX

Es el meu ball
marfuga que em mata
tot això que t'ensenyo.
Bon fat m'acompanya
sota les hores,
a l'aguait del rapte,
a l'inici sempre.
Aturat en vol esmaperdut
dels meus ocells
vigilant-me el ramat.
Si un dur bastó m'aplana el cap;
no em desfigura.
Ni el voraviu dels dies del llautó,
ni mala mar m'omple
gola endins d'aigues de port.
No m'ha negat la trena boja de la tarda
no la suor de la guillada,
no el sotapell de por.
Furtiu, ple de motius
però com un talp cluc sota l'era.
Arrelat amb tropisme poètic a ma terra,
ordeixo malvestats, faig trajectes...
I no els trobo perillosos
per aquest incert futur que m'espera.

La casa prop de la via, el turó manacor 1993