dissabte, 18 de gener del 2014

LA MATÀ PERQUÈ ERA SEVA!!

Augmento la superfície de tot el perímetre d'encolat perquè val la pena de fer-ho més resistent , aquestes vetes ranurades de fusta ja les venen fetes i es mes còmode que tenir que fer-les tu. Que tampoc es cap cosa difícil he?? , o sencillament anar fent taquets triangulars de fusta com fan molts Luthiers artesans que ho fan tot ells ... Per apanyar guitarres velles m'estimo més aquestos materials ja fets perquè son molt exactes i no em donen problemes.
Ja'stà ! amb una nit de "pinces" n'hi ha prou per que s'aguanti be, encara haure d'esperar uns dos o tres dies per anar be i que la cola s'estrenyi del tot, si encolés ara la tapa faríem un "Desastre Miner" com la cançó dels Bee Gees que escoltava de adolescent per la radio i m'agradava molt, la versió original ( en blanc i negre) costa de trobar però si la trobo també la posaré perquè sonava un pel diferent: Bee Gees, foren anteriors a l'èxit massiu dels Beatles  i varen començar a triomfar a Austràlia de molt jovenets, quasi uns crios ... Cosa que molta gent no sap es que foren un cas de precocitat comparable als jackson Five  a l'altra punta del Planeta , com ho demostra aquest video de l'any 1963.



En aquesta época els vaig descobrir, a partir del "Desastre Miner" i "Massachusetts". No m'he perdut ni una sola de les seves cançons. Perquè a mi em crida la melodia, més que la percusió i la rítmica, el meu arxiu melòdic inconscient es "Akàssic". Perquè  porto tota la vida buscant melodies que m'emocionin i em donguin "origens " dels que partir. Que per a res es copiar res . Son els mateixos recursos que tenen tots els compositors. Que son persones que tenen la atenció enfocada a captar la esencia melòdica de tot el que escolten. I passa igual amb la pintura, amb la poesia i  la literatura i en general  amb totes les arts.

Tot i que eren Anglesos. Uns anglesos emigrants. I pobres. Els dos petits eren bessosn i  tenien signes clars de "desnutrició infantil".  A part de compartir una genètica que els va portar als dos a la tomba de malalties de l'aparell digestiu. Per a mi son els grans i autèntics motors del Pop Anglès i Mundial.

La seva llista d'èxits es aclaparadora i supera amb escreix a la dels Beatles per la Gran raó de que varen durar trenta anys més!! i tot hi que tenien una vesant comercial, molt ben pensada per arribar a les masses de tot el mon ; Com a compositors, destaca Robin Guibb. Melodista inspirat i sensible d'una grandissima Originalitat . Bee Gees sempre foren un cas a Part. Precisament per la seva Originalitat; Grandiosíssim cantant, amb una veu d'un timbre molt especial de tenor alt, contra alt, i soprano altíssim i autor de les millors cançons del grup juntament amb Maurice Guibb Que en els ultims anys va prendre més protagonisme amb la seva veu de falset extrem, que era ben be un "impossible" sense ser un "Castratti" .Anys de tècnica i depuració, varen fer aquell miracle de veus superagudes que va obri-los el mercat de les discoteques de tot el mon ... Un mercat per a res despreciable... ans ben al contrari , mes extens si cap que el mercat convencional. La seva visió comercial era molt intel·ligent . I ens aquest aspectes foren un clar precedent de ABBA en la manera de accedir al gran públic. I en certs aspectes en la búsqueda de la melodia ... -Robin va morir fa poc. I ara ja només queda en Barry Guibb. Precisament el mes gran dels germans. Eren melódicament molt bons. A l'altura d'en Mac'Carntney- (de l'època dels Beatles), Lennon o Keit Richards. Dylan o Neil Young... I una llarga filera de noms també.!!!com Roy Orbisson unaltre monstre de la melodia!!- O més si consideres que ajuntaven comercialitat i qualitat a parts iguales, cosa que no està pas renyida en absolut!! Espectaculars amb els jocs vocals sempre. El seu gran éxit en la banda sonora del "Toni Manero" de "La febre del Dissabte a la nit" , els va tornar a la primerissima fila dels grups vocals del pop Mundial. En una operació d'actualització i Marketing que els va re inventar per al gran públic aconseguint seduir a les noves generacions. Això no ho ha fet Ningú! del seu nivell en tota la història del Pop; Una gran demostració de talent.  Autors de tants d'èxits que fins hi tot el mallorquí TOMEU PENYA en va fer una versió molt exitosa de aquest tema. Quan ja havia donat la volta al Mon . Molta gent. Aquí , no sap que "Illes dins un Riu" es una canço : de BEE GEES

Islands in the Stream 


Els grups fan revivals d'ells mateixos. Però no es re inventen i replantegen tot el seu estil actualitzant-lo com varen fer ells, s'ha de ser molt bo per a poder fer això!! perquè es una operació molt arriscada. Si no surt be :estàs mort perquè no has guanyat públic nou i has perdut el vell...  Només els Stones ( que mai han fet aquesta actualització, mes aviat una  repetició millorada d'ells mateixos. Molt bones  repeticions per cert i cada vegada més perfectes. Bridges to Babylon , ne fou una demostració de poder impresionant!!),  es poden comparar a l'éxit i la influència  que varen aconseguir els Bee Gees. Que molta gent, sobre tot ací, a Les Espanyes, que som uns ignorants musicals de vergonyosa i Wertiana  insistència, considera només un grup comercial i  foren  molt més que només això. Busca sempre la melodia, conta sempre quantes i originals melodies fa un grup, un compositor, que  arribin a l'ànima de la gent i entendràs el perquè de l'èxit . El misteri de l'èxit es "La Melodia". I mai em cansaré de buscar-la per les novetats musicals ... i QUAN PARLO DE MELODIES SON MELODIES COM AQUESTES ... que estan pel damunt , molt pel damunt de la mitja  mitjania mediocre del que surt avui . En que tot està mes que exaurit!!



NEW YORK MINING DISASTER 1941
In the event of something happening to me                      
There is something I would like you all to see
It's just a photograph of someone that I knew

Have you seen my wife, Mr. Jones?
Do you know what it's like on the outside?
Don't go talking too loud, you'll cause a landslide,
Mr. Jones

I keep straining my ears to hear a sound
Maybe someone is digging underground
Or have they given up and all gone home to bed?
Thinking those who once existed must be dead?

Have you seen my wife, Mr. Jones?
Do you know what it's like on the outside?
Don't go talking too loud, you'll cause a landslide,
Mr. Jones
 From the album 'THE ULTIMATE BEE GEES'

                                                                                             


- LA VERSIÓ ACTUALITZADA DELS BEE GEES  QUE VA DONAR LA VOLTA AL MON.
El màstil s'haurà de corregir un pel . Hi ha un "traste" que sobresurt precisament el la linea divisoria de la caixa i el màstil, era d'esperar que es mogués. Però no passa res, amb un tornillu que mou un ànima ,metalica que hi ha a dins del mastil i que hi  sobresurt al cap del mànec, corregiré un pel de "panxa" que fa , només son unes micres però podria donar problemes de "cerdeix" o de mal contacte de les cordes amb els  trastes. aquestos son problemes petits que ja estaven al guió. I que es corregueixen sobre la marxa.

De fet el mànec esta en bones condicions, pel meu gust es massa "gruixut" i el rebaixaré una mica donant-li una forma mes aplanada pel mig i una corba menys pronunciada a les vores cosa que farà més fàcil tocar i s'adaptara millor a la mà. Si convé, que ja ho veuré desprès de rebaixar-lo, li faré una canal . O dues per a posar-li dues varetes de fibra de carbono que a  més de decorar molt be el mastil, li donaran estabilitat i deixarà de moure's per sempre més.




 No esta mal No.









La tapa ja esta quasi del tot polida i acabada. Ara es quan la rebaixaré fins als dos mil·límetres o potser no tant, per tal de que sigui força  sólida .Farem experiments per  saber com reaccionarà a la vibració, però quasi no caldria fer-ho. Només colpejant-la una mica, ja es nota com ha canviat i com "ressona" més llarg i profund en cada zona amb el seu espectre de frequencies. Per això les varetes son diferents i tenen aquestes curvatures, per tal de ressonar per simpatia a les diferents  notes de la millor manera possible; Que mai es la millor, sols una aproximació ben intencionada. Potser el Luthier japonés s'aproxima a la perfecció ... però tampoc cal anar al japó per a veure guitarres d'alta gama ... A València i Granada o de fet tota Andalusia, esta plena de Luthiers que son meravellosament  eficaços . Jo vaig tenir una flamenca de Ariza, (Granada) que era una autèntica passada. Com sonava!!  de brillat i espetegadora!!, anava molt be per acompanyar el cant,,, i era comodissima de tocar clar que em va costar 300.000,- pesetes d'allavorens- i parlo de fa 40 anys... i em vaig esperar dos anys. Fins hi tot em va demanar la mida de la ma entre el dit petit i el polse, i la distància del colze al dit gros i algunes mides més que ara no recordo. Ariza feia les guitarres a mida segons les teves mides, com fan avui en dia molts luthiers bons, com Belluci . Un gran mestre brasiler que te una pàgina web que potser es la millor del mon que he vist sobre guitarres de Gama alta, http://www.mangore.com/bellucci-best-selling-guitars.html (tot i que hi ha qui l'acusa de fer servir fustes tropicals de dubtosa procedència... Jo diria que no, perquè em sembla un home que estima molt el que fa... però està clar que al Brasil els certificats sobre la tala de les selves Amazòniques no deuen ser massa fiables... de fet enlloc del Mon son fiables. Per aquesta raó: actualment investigo pel meu compte totes les fustes autòctones que tenim aquí i que molt sovint cremem a la llar de foc, per a mirar de fer instruments que no hagin de dependre, al menys tant, de la tala de selves verges que fan grans companyies Fustereres que veritablement es passen la normativa internacional pel forro.  -Una nit algú va tirar una peça d'abric damunt de la guitarra flamenca i jo m'hi vaig asseure al damunt. Vaig tenir un gran disgust...  he tingut unes quantes guitarres,  i algunes han mort d'accident . Com la japonesa Kasuga que  va caure escales avall a Paris i  dues:  d'emprenyadura. Una vegada en vaig destrossar una contra una cadira perquè estava emprenyat com una mona per un bolo que no va sortir gens be. Per un equip de so que hi va posar l'Ajuntament, que no valia res. I no el sabien fer anar, els xispes del poble .Em varen fer patir com un cabró i al damunt no em varen pagar com havíem quedat ...- Des llavors vaig tenir sempre un equip propi per a fer els meus recitals.... Fins hi tot avui que no en faig. Tinc un equip per sonoritzar sales de 300 o 400 pèrsones (Per si de cas, perque jo no m'he retirat pas mai...( estic entre parèntessi si de cas) he??) I la guitarra aquella  no quintava be, no afinava i sonava a barullu, tot i que n'era força cara ....era una Parramon fabricada a valència per un Luthier "negre, que va resultar un "Fiasco" tot i que valia 100.000,- peles, A una guitarra així, se li ha d'exigir uns mínims d'estabilitat i afinació, que aquella peça per la raó que fos, no tenia ... a més com més passava el temps, anava a pitjor... i va pagar el pato... si fos ara l'hauria, potser, pogut ajustar. Però la vaig donar per morta i  com diu lo Tango: "La vaig matar". Perquè era meva!!!"


ACTUALITZAT!!!

A punta de sol amb ulls de mussol
deserto curull de somnis de TU
del llit calentó amb gran tremolor
encenc el reactor que em diu:- Actualitzat!
I o ho faig tot mesell . Mani'm! Microsoft!-
Me prenc la ració de píndola i pot
que em lliga el cervell amb corda de port
Me faig un te verd de moro amb herbei
i sento cantar al Jose Luis Feel . -Actualitzat!
Me diu una veu de sota el conscient
que encara me dorm per damunt la pell.
Busco el Facebook com un Zombitzat!
Per veure que hi diu qualsevol orat
i veig que son vius ja mitja meitat.
De cop un me diu que soc atzucac: Actualitzat!!
I marxo corrent del mig del mercat
per tal de no dir allò que vull dir
No fos que pel cas m'hagués d'alterar
la pau que ja em costa de tant  preparar
me miro la fusta que em deu esperar
me somriu i em diu :Actualitzat!
Agafo el ribot i li'n trec la llengua
nomes un micró perquè faci veta de tirabuixó
Li foto passades amb forta emoció
i acabo la feina amb un Plis! Plas, tres!
Avui n'és un dia com tots els demés
un dia com altres que passarà prest
I jo que me'l miro com si no fos meu..
i sento una veu que em diu : Actualitzat!!
i n'és l'Antivirus de l'Ordinador.
Quin Te mes dolcet que m'he fet avui!
Quina vida tova que tinc si jo vull!
La nova pastilla que prenc a la nit
me duu Levo-Dopa al tàlem ferit.
I la Dopamina me fa  feliçet i ben educat
Quina vida tova que tinc si jo vull!!
- I jo que m'estiro ja al meu sofà-llit
pos ja m'he cansat de dir el que dic:
no se ni el que em dic n'estic adormit: Actualitzat!!

m.a.t.r. 17/01/2014




divendres, 17 de gener del 2014

I NO PARIS DE RASCAR

I SERAN UNA SOLA CARN... VA DIR L'AVATAR.. així serà finalment una sola peça que dringui a l'unisó dels gruixuts als primets tots los cants dels aucellets!!!
les varetes s'han "d'aprimar" "afinar"... s'han d'incorporar a la tapa talment fòssin part de la meteixa fusta , perque de fet ho son , estan fetes de la mateixa llenca de fusta i un cop treta tota la cola sobrant que només faria que disfressar la vibració , farem les probes de com sona i de quan dura el que sona ...  El taco que ha d'aguantar el pont encara s'haurà de rebaixar un parell de milimetres , despres  hai faré 12 forats per les clavilles que aguantaran les cordes i el pintare amb Epoxi perque s'endureixi al màxim . No es pot tenir pressa amb aquest aufici ... tot i que hi ha mestres que ho tenen tot tant medit i polit que fan enveja !! Un dia tindré un taller com aquest!!! es molt ZEN!!

MISTICA DEL FUTUR EN EL PRESENT: HUMANITZANT LA MUSICA ELECTRÒNICA

http://elukelele.com/discography/misticos-de-cafeteria-en-el-piso-19-buscando-al-unicornio-de-arnold-laine/

Místicos de Cafetería – En el piso 19: 

buscando al unicornio de Arnold Laine

  • Lanzamiento: 2013-11-02
  • Sello: C&P Elg Records
¿Sabéis de algo complicado? Sí bueno, sabréis de muchas cosas, pero en lo que a nosotros nos concierne, que es la música, algo complicado es escuchar un disco de una vez y no darte ni cuenta.
Místicos de Cafetería consiguen con En el piso 19: buscando al unicornio de Arnold Laine que lo más pesado del álbum sea el propio nombre, pero les perdonamos hasta eso sabiendo que supone un homenaje a The Pink Floyd (así se llamaban cuando Barrett reventaba las guitarras).
En el piso 19: buscando al unicornio de Arnold Laine es una sucesión de canciones llenas de ritmo, en la que encontramos la mezcla perfecta entre electrónica, house y funk, estilos que han casado bien entre sí a lo largo de la historia, y que Místicos de Cafetería mezclan a la perfección de nuevo, dándoles su toque personal, ese toque psicodélico en forma de misterio, envolviendo canciones para que sean el regalo perfecto.
White Zombies se erige como tema de apertura, abriendo el álbum de forma triunfal y tenebrosa, con un final oscuro y que recuerda a Jugband Blues de Pink Floyd. En Dime Quien Soy aparece DJ Bollywood, lleno de dudas vitales, que acaban rompiendo en un final en el que el protagonista sigue sin encontrarse a si mismo. Barbara Allen es una renovación del clásico inglés del siglo XVII, que cuenta la historia de la cruel Barbara Allen, una femme fatale de la época, que provocó la muerte de su amante, para luego morir ella por el sufrimiento ocasionado. Místicos de Cafetería le dan su propio toque a la historia, aunque ni aquí la señorita Allen escapa a las campanas de la muerte. En el piso 19 es el primer hitazo del álbum, empieza fortísimo, con uno de esos ritmos a los que es imposible escapar, ni lo intentes, tus pies te obligarán a bailar. Místicos de Cafetería esconden bajo un instrumental genial, una letra de igual calidad, llena de denuncias y con un final muy claro: el señor Bollywood dispara su sonrisa. Y vaya que si lo hace en este álbum. Desenfocado nos traslada a una experiencia mística y muy ácida, una especie de Heroin de la Velvet Underground pero en versión lisérgica. En el desierto es un pequeño y bonito oasis que nos introduce a Un caballo sin nombre, la versión de Místicos de Cafetería del tema de los America. Cabe decir que es una versión muy atrevida, ya que transformar un tema con un mensaje que encaja muy bien con su estilo folk, en otra, con el mismo mensaje, pero con un estilo totalmente diferente es complejo, pero Místicos de Cafetería salen bien parados, sabiendo usar a la perfección los pasajes instrumentales al final del tema, siempre calmados, y por supuesto poniendo la guinda con un final que podemos calificar como de psicodélico y confuso, acorde a la transformación del desierto en mar que nos cantan. Buscando al Unicornio de Arnold Laine es otra experiencia alucinógena muy explícita y bien narrada, el otro gran hitazo del álbum, y es que no le falta nada: dice quién es, dónde está, describe objetos, colores… y por supuesto mucha metralla en su ritmo, aprovechando al máximo el recurso del bajón-subidón para acabar reventando con un final que se anuncia oscuro, pero que acaba de la forma más clara con la que puede acabar un tema psicodélico. Solo porque lo sientes es el penúltimo tema del álbum y vuelve a tirar de la épica en su instrumental, y de la oscuridad en su letra, oscuridad que también aparece para cerrar el tema, pese a que el solo previo indique lo contrario. Con Místicos de Cafetería nunca sabes cómo va a seguir una canción, y ahí reside parte de su encanto. Mantis Religiosa cierra el álbum de forma genial, describiendo una relación de amor de lo más servil y desesperada por la parte masculina, la versión salvaje del pagafantas.
Y así finaliza la orgía musical de Místicos de Cafetería con En el piso 19: buscando al Unicornio de Arnold Laine, un LP que muestra muy a las claras sus intenciones, hacer que te muevas sobre la pista, sea en plena noche, o en pleno after (si es que estos existen) con sus temas más oscuros. Místicos de Cafetería vuelve a marcar territorio, con un estilo tan singular como inclasificable. Solo añadiré una cosa más, si eres DJ o neoinDJ (sí, de esos que van a pinchar como el que fríe un huevo), no olvides incluir algún tema de En el piso 19: buscando al Unicornio de Arnold Laine.

RASCA ,RASCA MALDITO!!!