dijous, 6 de març del 2014

LEOPOLDO MARIA PANERO: S'ACABA LA VEU LÚCIDA QUE NAVEGAVA PSIQUIÀTRICS....





España es la que está loca, no yo"

Un falso majareta, culto y sarcástico


La cita es en la Residencia de Estudiantes, y están con él dos amigos: el poeta canario Félix Caballero, con quien Panero ha escrito ya dos libros, y Amaraba, una fan misteriosa. Los dos fuman como él (hay siete paquetes abiertos sobre la mesa) y asisten risueños a la exhibición de Panero, que lleva ingresado cinco años en el manicomio canario del doctor Rafael Inglod (ahora sólo duerme dentro), tras pasar 14 en el de Mondragón. Hablando también escribe poesía.
Pregunta. ¿Cómo es el manicomio?
Respuesta. El puto infierno. El asunto del veneno empezó en Mondragón, pero lo de Inglod es peor. Me han dado toneladas de haloperidol y todavía no he muerto. Lo de Rasputín fue una noche y a puerta cerrada; lo mío va para 20 años y es a la luz del día: el diario de un hombre infinitamente envenenado. España es la que está loca, no yo.
P. ¿Por qué le dan haloperidol?
R. Porque me pasé tres años sin cerrar la ventana.
P. ¿Y qué le hace?
R. Atonta. Pero más inteligente que yo, imposible. Soy tan inteligente como Nieztsche.
P. ¿Cómo se vive dentro?
R. Todo ingreso es un secuestro clínico, toda internación es ilegal. Allí se tortura: no dejan fumar, te hacen hacer la cama siete veces, azuzan a los locos contra mí y no les atan... Atan a los viejecitos por nada y a esos cabrones no los atan.
P. ¿Le dan electroshocks?
R. López Ibor te daba electroshocks y luego te ponía una imagen de santa Teresa en la mesilla. No he visto un nazi parecido en los días de mi vida. Ahora, la lobotomía y el electroshock están prohibidos, y las correas también, salvo en caso de sangre o pelea...
P. ¿Mienten los locos?
R. El loco yerra pero no miente, tiene la perniciosa manía de decir la verdad, como el borracho.
P. ¿Acaso existe la locura?
R. No. Los locos son gente muy puteada y se esconden para que no les hagan más daño. El mito de la enfermedad mental, de Thomas S. Szasz: si el loco es un hipócrita, no está loco, es un hipócrita y punto. Yo aprendí telepatía en París, entendí que pensar venía de hablar, y hablaba y leía en voz alta. Me quedé telépata. "El cante sin guitarra, / el cante a palo seco, / el cante sin meis nada". Es un poema de João Cabral de Melo Neto.
P. Ah. ¿Le gusta el flamenco?
R. No creo en la clase obrera española. Son payasos alfredolandescos. Tras 40 años sin ideología obrera, sólo queda la picaresca y un proletariado chistoso.
P. ¿Psiquiatría o poesía?
R. He pensado dejar la poesía como Rimbaud para dedicarme a la psiquiatría, pero a la real, no a esa falsa que Wittgenstein llamó La máscara y el lenguaje.
P. ¿La literatura cura?
R. Alguna sí. Los literatos españoles se dividen en dos: el burgués ambicioso y los mamarrachos abominables.
P. ¿Cree en la democracia?
R. Soy anarcoindividualista, pero creo. Me sorprende que alguien dijera que la democracia es un anacronismo. No creo que Tejero sea muy moderno. Pero los diputados están como cabras.
P. ¿Qué le parece la ley de matrimonio homosexual?
R. Yo soy bisexual y sadomasoquista. Sádico con las mujeres y masocacon los hombres, aunque también sádico con algunos tíos, depende de lo guapos que sean.
P. ¿Cómo se hizo poeta?
R. A los cinco años. Mis padres estaban aterrados. El poema decía: "Mi corazón temblaba y no era un sueño / fueron muriendo todos los soldados de la guardia del rey / y mi corazón seguía temblando".
P. ¿Freud o Lacan?
R. Freud se creía el anticristo, pero era ambiguo. Decía: "¡¿Sabía usted que soy el diablo y Dios construye catedrales en torno a mí?!". Lacan sabía que los locos sabían que él era el anticristo. Según Jung, Cristo y el anticristo son el sí mismo. El yo no existe en la especie humana. Es lo que Lacan llamaba "el sombrero de Napoléon". El yo es en lo que se pierde el loco. Y el anticristo son los bancos.
P. ¿Por qué no abre un dispensario antipsiquiátrico?
R. Pensé hacerme millonario con la antipsiquiatría y lo sería si me pagaran los derechos.
P. ¿Su poesía es automática?
R. No me prohíbo nada salvo cagar en la silla. Pero mi poesía es técnica. Hablando del cuerpo, Spinoza dijo: "Nadie sabe lo que puede el cuerpo". Y Neruda: "Te escucho orinar al fondo de la habitación". Voy a echar una meada.
P. [Se va, vuelve] ¿Cuál es su poeta favorito?
R. Neruda no me gusta. Mallarmé, sí. Escribe científicamente [recita un poema en francés].
P. ¿Preferiría ser francés?
R. Querría irme a París. Allí no están tan locos como aquí. Aquí no se puede pensar. No es raro que el Quijote sea el ídolo. A san Juan de la Cruz casi lo queman porque se lavaba todos los días. Este país está obsesionado con el sexo desde hace siglos y por eso odian a Dios, porque lo ven castrador.
P. No le gusta el Quijote.
R. Es una novela río asquerosa. Me gusta El licenciado Vidriera.
P. ¿Quién le dicta sus poemas?
R. Como no sea mi conciencia... El hombre no habla, es hablado, dijo Lacan.
P. ¿Escribe en trance?
R. No creo en la bestia de la inspiración, yo cultivo el espanto como una ciencia.
P. ¿El nuevo Papa?
R. Un filonazi. Mi doble.
P. ¿Zapatero?
R. El príncipe de las tinieblas. "Oh, Satán, tú tienes dos cosas: el oro y el regazo de la mujer" (Goethe).
P. ¿Negociar con ETA?
R. Por supuesto. Hace siglos dije que sólo ETA hace oposición.


Un falso majareta, culto y sarcástico

"Hola. ¿Es usted Mora o Mantilla? ¡Da igual! ¿Me puede traer cinco paquetes de Nobel?". Leopoldo María Panero (Madrid, 1948) fuma como un loco pero apaga los pitillos antes de la mitad. Sufre esquizofrenia, o eso dicen los psiquiatras. Los únicos síntomas aparentes son sus murmullos inaudibles, su enganche a la coca light y su paranoia (comprensible) con la CIA. Por lo demás, su lucidez destellante, su inteligencia sarcástica, su cultura-baúl (suelta citas y recita en varias lenguas y sectores: Lacan, Marx o ¡Ana Torroja!: "Y los jamones son de York") y su curiosidad insaciable (poesía, literatura, psiquiatría, antipsiquiatría, física...) le convierten, más bien, en estos tiempos lelos, en un cuerdo tan indispensable como inalcanzable.

 

dissabte, 1 de març del 2014

AUTOMNE

Fulles de marbre
sorrals de la memòria
A les estàtues
del parc de les tristeses
dels ulls hi plora molsa.

Jardins d'octubre
precoç la boira avança
cap a les venes
de la meva esperança
TU jugues a amagar-te.






Sempre venies
amb aquella rialla
que em desarmava
Els teus ulls com espases
al meu cor endinsaves

Pica pedrera
de l'anima suspesa
A la cabana
levitava en el dubte
La volta me'n donaves.



divendres, 28 de febrer del 2014

COMIAT

A les estances
M'hi trobo en complaença
Si me les pintes
D'una vida maragda.
Les fonts i l'aigua fresca.

Pensava dir-te
Ço que mai se com dir-te
Si et dic paraules
La meva ànima calla
Mentides com magranes.


Per oblidar-te
Me tallaré una orella
Pintaré un tou de palla
Amb TU sola acotxada
Llavors ja pots anar-te'n.


Caminaré sol
Pels camins del capvespre
No et miraré pas
No fos que sols de fer-ho
lo cor me virés tot de sal


dimecres, 26 de febrer del 2014

Estupidesa en vena


Es va posar moix perquè en llevar-se  ja va notar que no estaria be. Havia esperat amb il·lusió aquell dia , que tenia  de ser trepidant ! Anar, venir, tornar a anar trobar-se amb ella i conspirar ,fer plans de futur Prendre decisions...de to allò que ja no l'in quedaba. Il.lús! havia de ser un dia per estar en optimes condicions.  A mig mati ja va veure que hauria de trucar al neuròleg per que preparés la jugada d'un brot. D'ençà del canvi d'estratègia en la medicació maligna que prenia, havia d'anar a l'Hospital quan el dolor passava d'un grau que ell mateix podia medir per la inestabilitat en  el moviment, preparar un Te...  i la manca de precisió només de fer anar el Wats ...
Ho va intentar. Però va veure com tantes vegades que no podia fer que altri fes per ell i ho va deixar córrer, i , es va sentir humiliat i estúpid, només d'haver-ho intentat.  En mitja hora va tenir llest un Box a l'Hospital per tal de estar un parell d'hores amb un goter amb el “còctel” ocasional que li posaven en vena per tal de ressetejar els centres del dolor cerebral... sabia que després no estaria en condicions de res i que difícilment serviria de res donar explicacions intentant justificar quelcom que no es pot justificar perquè no te cap sentit fer-ho.
Va agafar la motoreta elèctrica i va enfilar cap a l'Hospital pensant el que hauria pogut ser aquell dia i el que finalment seria . Es maleïa, per haver arribat a pensar que això no podia passar i que aquesta vegada encara que passes ho supliria amb una medicació mes forta, però la seva incapacitat de calcular  l'havia  trair per enèsima vegada .
Quan va sortir del Box el dolor havia desaparegut ... i el seu estat mental era semblant al d'una lobotomia química ... sabia que no li passaria res. Cada vegada, i de pas, estabilitzaven les constants també i prevenien qualque accident. De fet estava perfectement drogat. I  sabia també que tenia un temps mort per acabar de fer-se passar el disgust i que ja no venia d'aquí . Total que mes dona una borratxera d'opi destilat, que una de Beefeater...  surt mes barata la primera i la segona canvia el color de l'estupidesa, al menys  ja la tenia mes apamada,  mes coneguda.

dimarts, 25 de febrer del 2014

DANSA FINAL




Vull resumir què és ser feliç:
menjar, dormir, assaborir el paisatge
i jeure amb dona d'or en llit ben llis,
passar pel món sense pagar peatge.
Jo ja en tinc prou: m'ho dic quan parlo
amb mi,
davant l'espill de plata renegrida,
el ventre ple, als dits el vi més fi,
imaginant mullers de molta mida.
(Però no és cert. Llegiu, si no, aquest vers)
L'he fet potser perquè el necessitava,
com l'aigua al mar, com l'òliba la nit.
Per ser feliç cal, doncs, ser ben pervers,
foragitar del rostre moc i bava,
no reflectir en paper el propi neguit.)

JOAN BARCELÓ

divendres, 21 de febrer del 2014

GUITARRES PER A SOMNIAR







        Gibson Les Paul Futura


gibson les paul futura 1
Una atrevida e innovadora creacin


http://www.ispmusica.com/es/bancos-de-pruebas/instrumentos/guitarras/guitarras-electricas/2443-gibson-les-paul-futura.html


 
L'ANGÈLICA
Una Rèplica de Danalectro tipus Les Paul que no hi te res a veure .
De primer no pesa res i de segon porta una electrònica anys 5o que sona molt diferent i de tercer es molt suau de tocar . El pont es una virgueria de la tècnica No se com es va deixar d'utilitzar aquesta mera- bella perquè literalment "vola" per damunt de l'instrument i les cordes s'aguanten damunt d'una celleta de fusta de palissandre que fa que sonin d'una manera molt diferent de les guitarres actuals... sona mes com una acústica ... Per que a més el cos de la guitarra es buit per dins es com una guitarra de caixa de jazz . Potser li caldria una F returada per a donar mes sortida al so? de fet sona prou be desendollada , fluixet però be i va molt be per tocar de nit sense molestar a la canalla. Jaaa!!!

dilluns, 17 de febrer del 2014

JO ACUSO...

http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4895511

NO ET QUEIXIS!!
EL DOLOR FORMA EL CARACTER HE???
ESTAS CARREGAT DE MANIES!!
PUJA ESCALES QUE HAS DE FER EXERCICI!!
ETS ETS ETS!!!
NO CAMINES MILLOR PERQU TU NO VOLS
FAS DEMANDES D'ATENCI...
AQUEST NEN ES LA MEVA CREU!!
ES MOLT LLEST PER MOLT GANDUL!!
MOS HAS COSTAT UNES QUANTES FINQUES!!
A AQUEST CRIO NO EL PUC SOFRIR!!


FINS HI TOT AQUEST REPORTATGE ES UNA PROFUNDA MANIPULACI!!
PERQU EL QUE NO DIRAN MAI ES QUE LA EPIDMIA DE POLIO DELS 40/50 FOU PROVOCADA PER A IMPOSAR LES VACUNACIONS MASSIVES DE "TOT" A PARTIR DEL TERROR DE LA POLIO. I QUE MAI FARAN RES PER A LA GENT QUE VAREM AGAFAR LA POLIO PERQU EL SEU NEGOCI EST EN MANTENIR AQUEST TERROR EN ESTAT  LATENT.


dijous, 13 de febrer del 2014

ASSIMETRIA...

El nom de Casa de L'Asimètric simbolitza, en fi, una altra fase dels nostre sistema decoratiu. Els crítics occidentals han escrit...... ( errata de impressió) …. mant comentari a l'absència de simetria que caracteritza els objectes d'art japonès. Això és, també, un resultat de l'elaboració dels ideals taoistes a través del Zenisme. El Confucianisme i el Budisme del Nord no s'oposaven gens a l'expressió de la simetria. La concepció taoista i Zen de la perfecció era, tanmateix, diferent. Atribuïen mes importància a la manera de cercar la perfecció mateixa. La veritable bellesa, només pot descobrir-la aquell qui mentalment completa l'incomplet. La virilitat de la vida i de l'Art resideix en aquestes possibilitats de descabdellament. A la cambra de Te, pertoca a cada invitat de completar per la imaginació, segons els seus gustos personals, l'efecte del conjunt. D'ençà que el Zenisme ha esdevingut la manera de pensar dominant de l'extrem Orient, ha evitat deliberadament el simètric perquè expressava no solament la idea del complet, ans la repetició. La uniformitat del dibuix fou considerada com fatal a la frescor de la imaginació.

LLIBRE DEL TE  
OKAKURA kAKUZO

dimarts, 11 de febrer del 2014

JAJA AJAJAJAJA!! AVUI COMENÇA BE EL DIA!!!


"...No te enamores de una mujer que lee, de una mujer que siente demasiado, de una mujer que escribe... No te enamores de una mujer culta, maga, delirante, loca. No te enamores de una mujer que piensa, que sabe lo que sabe y además sabe volar; una mujer segura de sí misma. No te enamores de una mujer que se ríe o llora haciendo el amor, que sabe convertir en espíritu su carne; y mucho menos de una que ame la poesía (esas son las más peligrosas), o que se quede media hora contemplando una pintura y no sepa vivir sin la música. No te enamores de una mujer a la que le interese la política y que sea rebelde y sienta un inmenso horror por las injusticias. Una que no le guste para nada ver televisión. Ni de una mujer que es bella sin importar las características de su cara y de su cuerpo. No te enamores de una mujer intensa, lúdica, lúcida e irreverente. No quieras enamorarte de una mujer así. Porque cuando te enamoras de una mujer como esa, se quede ella contigo o no, te ame ella o no, de ella, de una mujer así, JAMAS se regresa..."
 
Martha Rivera-Garrido.
Pres del mur de Gemma Albiñana Sarrion. I dels de la Dolors Miquel

dimecres, 5 de febrer del 2014

TV 3 PARLA DE LA POLIO I EL POST -POLIO

POLIO CRONICA D'UNA NEGLIGÈNCIA
Un reportatge de TV3



Hi haurà algun canvi en la percepció i d'actuació de la administració a part de fer la ploradeta ?  Entonar el "Mea Culpa" i desinformar un rato? dient que La SINDROME POSTPOLIO ES PRESENTA de  40 o 50 anys despres de la infecció? Cosa que a tot el mon ja esta superada com a una falsia. Inexacta i a més INTERESSADA??? El mateix Dalakas (Una autoritat Mundial quant al Sindrome Postpolio) ja fa 10 anys va dir clarament a Barcelona, en un Congrès a l'Hospital de Sant Joan de Deu que el SPP apàreixia desprès immediatament d'una "aparent recuperació" d'un marge d'entre 8 i 10 anys i que anava evolucionant progressivament fins a manifestarse clarament mes anys després. Molta de la gent que treballa amb la Polio , ho fan perqué van ser educats en el Terror de ser uns marginats, socials, laborals, familiars... La POLIO i la seva "FALSA FORMULACIÓ" ha creat "Una nova Malaltia" que ara en diuen SINDROME POST-POLIO  per a tenir entretinguts als malalts, en una lluita  inutil per un reconeixement, que de fet ja s'hauria d'haver produït d'entrada... A qualsevol pais civilitzat d'Europa una persona amb Polio no ha de treure la llengua tota la vida per acabar "petada" i amb un respirador :  ans reb un subsidi per malaltia invalidant . Que ens volen fer creure que ara a Catalunya faran el que no han fet durant 65 anys que fa que dura la comèdia? JO TINC PAPERS DE BOIG,( com en PUNTI) DE GANDUL, DE ALCOHOLIC,  DE "RARU" ... I MES COSES QUE S'INVENTEN ... Quan en realitat l'únic que tinc es dolor i cansament. I els transtorns cognitius resusltants de tenir dolor i fatiga durant "tota la meva vida" ; Cansament SI!! d'aguantar Xuminades !! Fa una mica de Vergonya veure com TV3 es fa autobombo de lo bones persones que son treient els draps bruts del Franquisme . Quan han estat ja mes de 30 anys manant i no han fet pas res de res
... VERGONYA !!

dimarts, 4 de febrer del 2014

SULTANS OF SWING A 432 HZ


                                                                                                                  A 440

Dire Straits - Sultans of Swing converted from 440 hz to 432 hz. 432hz sounds fuller and nicer on the ear whereas 440hz sounds thinner. 432 Hz touches the full 12 scale octave overtones of all music, whereas the music of today vibrates at 440 Hz. This 440Hz only touches 8 scale octave overtones. 432hz music touches your heart which makes listening to music a more emotional experience


Dire Straits - Sultans of Swing convertits de 440 Hz a 432 Hz. 432hz sona més ple i més agradable a l'orella mentre 440hz sona més prima. 432 Hz toca als 12 harmònics d'octava escala de tota la música, mentre que la música d'avui vibra a 440 Hz Aquesta 440Hz només toca matisos vuitena 8 escala. Música 432hz et toca el cor que fa que escoltar música una experiència més emocional


Si no hi captes cap diferència es que estas sord o tens l'orella corrompuda d'escoltar tant de concursos a la TV  per a fer-se famos cantant "merda" seca i covers... es a dir fent el lloro!!