dimarts, 25 de març del 2014

DELTA





Quan estic sol a la casa nova i clara
i em pren de tu un frisar d'enyorança
com si  em faltés la menja acostumada.
O potser un tros de l'ànima molt gros.
Tot escapçat, m'agito i em desvetllo.
On és la pau que em lliures a mans plenes?
Quan estic sol, ja no se viure a penes
perquè de tu ja me n'he fet un motllo
un camí, un solc, una forma d'entendre
ço que es proper i que sense tu em perdria.
Torno de tu mes net que mai: tibat.
Sirga d'un pont per a passar la vida.
Quan estic sol, de prompte trobo en falta
la teva mà . Alosa de confiança.
Fita essencial dels meus anys que transcorren,
ja com un riu que n'ha creat un delta,
prop de la mar, prest a la mort de l'aigua...

Miquel Àngel Tena-Rúbies   3 /Juliol/ 2012 






10 comentaris:

  1. A mi, que sóc romàntica de mena, aquest poema em sembla un dels més preciosos que hagis escrit mai... En fi, que el rellegeixo i considero afortunat qui l'escriu, afortunada qui el rep...

    ResponElimina
  2. Ella es "La color dels meus ulls" Carmeta el TORNAR DE TU .Es un llibre de poemes d'amor que no s'acabarà mai perque sempre redescobreixo que es insubstituible i únic. Jo soc l'Afortutat!!

    ResponElimina
  3. Té raó la Carme que és preciós. Felicitats a tots dos!

    ResponElimina
  4. Dolç, dolcíssim nin. M'encanta!!

    Aferradetes a tots dos!! ☺

    ResponElimina
  5. Molt bonic. Crec que sí, que ets afortunat.

    ResponElimina
  6. Jo no sé fer poemes d'aquesta llargada i tan bons!

    ResponElimina
  7. OI TANT!! que en saps !! millor que TU i com TU ho fas, no ho fa ningú del mon!!

    ResponElimina